Календарне планування англійська мова 11 клас


Календарно-тематичне планування з англійської мови  для 11 класу - І семестр – (2 години на тиждень)
Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.

№ урок

Дата

Примітка

Тема уроку

Урок у НМК

Мовний інвентар

Комунікативна компетентність

Змістові лінії

Домашнє завдання

Лексика
Граматика
Зорове
сприйняття
Сприймання на слух
Усне продукування
Писемне продукування

1


Вступ. Повторення
Focus on Reading
spelling,pronunciation,vocabulary reading,
grammar,




Усвідомлення ролі англ.  мови у сучасному світі та свого місця в сучасному мультилінгваль ному середовищі
Повторити видо-часові форми дієслова

2


Англійська мова як мова міжнародного спілкування
Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination
preparation, widespread, to require, to study abroad, language course

SB ex.5, pp.9-10;
ex.8, pp.11- 12.
WB ex.5, pp.6-7

SB
ex.6, p.11,
ex.7, p.11
WB
ex.5, p.7
Ex.8 p. 11-12

3


Вивчення англійської мови.
Focus on Speaking
leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons

SB
ex.1, p.13

SB ex.2, p.13;
ex.3b, p.14;
ex.4a, p.15;
ex.5, p.16
SB
ex. 4c,p.16
Teacher’s task

Unit 1. Being a student – Вже студент.


4


Учнівська автономія у вивченні мови
Focus on Reading+ Develop Your
vocabulary
a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out
Conditionals I and II (Revision)
SB ex.2 pp.18-19;
ex.3 p.21; ex.4 p.21,
ex.1, p.22;ex.2, p.22
WB ex.1, p.8,
ex.2a, p.8,ex.3, p.9

SB
ex.1, p.18;
WB
ex.2a, p.9,
ex.4, p.10;
ex.5, p.10
Усвідомлення важливості безперервної освіти Усвідомлення важливості пошуку ефективних навчальних стратегій
Розповісти про плани на майбутнє у навчанні.

5


Підготовка до іспитів
Build Up Your
Grammar
if, even if, unless

SB ex.1,2,3,4,5,
pp.23-25


GB
pp.3-14

Teacher’s task

6


Іноземна мова – мова для життя
Focus On Listening
an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of

SB
ex.2a, p.26;
ex.3, p.26;
SB
ex.4, p.27;
ex.5, p.27;
SB
ex.1, p.25;
ex.2b, p.26
WB
ex.6, p.11;
ex.7, p.11
SB ex.1, p.28.

7


Ким я буду?
Focus On Speaking


SB ex.2, p.29
WB ex.8, p.12

SB ex.1, p.28.
ex. 3, p.29
WB
ex.9, p.12
Teacher’s task

8


Написання нотаток
Focus On Writing
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary

SB ex.1, p.30;
ex.2a,b,c, p.31;
 ex.4,p.32
SB ex.3, p.32;
ex.5, p. 32;

SB
ex.2, p.30
WB
ex.12, p.
14, ex. 13,
pp.15-16
ex.5, p. 32;

9


Повторення вивченого матеріалу
Use Your Skills
Активізація  мовного і мовленнєвого матеріалу

SB ex.1, p.33;
ex.2, p.34;
WB ex.10,p.13,
ex.11, p.13

SB ex.3, p.34;
ex.4, pp.34-35

Ex. 4 p. 36

10


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
ТКР № 1 – Check your English (SB pp. 37-40)  Т.О
Ex. 1-2 p. 37

Unit 2. Make up your mind – Зроби вибір.


11


Професійні уміння і здібності людини
Focus on
Reading+
Develop
Your
Vocabulary
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a project, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,to employ, to occupy, to retire, to succeed
Direct
Speech.
Reported
Speech.
Future-in-
the-Past.
SB ex. 2,3,4,5,
pp.42-46;
ex.1, p. 47;
ex.2,3, p.48;
WB
ex.1, p.19;
ex.3, p.20
Текст «Fill That Gap», pp. 42-44
SB
ex.1, p.42;
ex.6, p.46
WB
ex.2, p.19;
ex.4, p.21
Оцінювання власних здібностей та можливостей в контексті вибору майбутньої професії
Обговорення важливості емоційного комфорту в майбутній професії



Ex. 2-3 p. 48

12


Вимоги працедавців
Build Up Your Grammar


SB ex.1, p.49;
ex.2, p.51; ex.3, p.52;
ex.5, p.54,

SB
ex.4, pp.52-
53
SBex.6, p.54
GBpp.15-24

ex.7, p.55 SBex.6, p.54
13


Вибір майбутньої професії
Focus On Listening
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe
aling, renowned,
foundation course, publicly funded, to be well regarded

SB
ex.3, p.56,
ex.4b, 57
WB ex.5a, p.22
SB
ex.2, p.56;
ex.4a, p.57

SB
ex.1, p.55.

WB
ex. 5b,
p.22; ex.6,
p.23

Teacher’s task
14


Навчання після школи та закордоном
Focus On Speaking
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status

SB
ex.3, p.58
WB
ex.7a, p.23

SB ex.1,2,4,
pp.58-59
WB ex.7b, p.23
WB
ex.8,
pp.24-25

ex.3, p.58
15


Написання формального листа
Focus On Writing
application letter,formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal
ending

SB
ex.1, p.59;
ex.3, p.60;
ex.4a, p.62


SB
ex.2, p.60;
ex.4b,
p.62

Ex. 1-3 p. 63-64
16


Мій вибір


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
SB ex.2, p.63;
ex.3, p.64; ex.5a, p.65;
ex.6a, p.66
WB ex.9, p.25,
ex.10, p.26, ex.12, p.28

SB
ex.4, p.65,
ex.5b, p.65,
ex.6b, p.66
SB
ex.1, p.63
WB
ex.11, p.27

Ex. 1-2 p. 67-68
17


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
ТКР № 2 Check your English (SB pp. 67-70)  Т.О

Teacher’s task
Unit 3. Family relationship – Сімейні стосунки.


18


Психологи про родинні стосунки
Focus On
Reading
+ Develop
Your
Vocabulary

an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain,
to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in
order to
Conditional
III

SB
ex.2,3,
pp.73-75,
ex.1,2, p.77

SB  тексти
«Teen Terror» p.73;
«George’s Story», p.74
SB
ex.1, p.72,
ex.4,6, p.76

SB ex.5, p.76
WB ex.1, .32,
ex.2,3,4,
5,6, p.33- 35

Обговорення системи цінностей сучасної родини Аналіз впливу конфліктів на здоров’я людини
ex.1b,p.32
ex.5,6, pp.34-35

19


Конфлікт поколінь
Build Up Your Grammar


SB ex.1, p.78;
ex.2, p.79;
ex.6, p.80


SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34

Write down 12 sentence

20


Дружна сімя
Focus On Listening
an approach, a generation, an intention, a judgment, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up

SB
ex.2, p.81

SB
ex.3,4a,
pp.81-82
SB
ex.1, p.81;
ex.4b, p. 82
WB
ex.7,8,
pp.35-36
Teacher’s task

21


Підтримка в родині
Focus On Speaking
a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognize

SB
ex.4,5a, pp.83-84
WB ex.9,10, p.37

SB
ex.1,2,3,
pp.82-84

Ex. 5b p. 84

22


Лист до редактора
Focus On Writing
a letter to the editor


SB ex.1, p.85;
ex.3,5, p.87


SBex. 2,4,
pp.86-87
WB ex.13, 14a, p.39
WB
ex.14b,
p.40
Ex. 1-2 p. 88

23


Родина у моїх поглядах
Use Your Skills

Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
SB ex.1,p.88;
ex.3, p.89;
ex.4, p.90; ex.7, p.91
WB ex.11, p.38

SB
ex.6,p.90;
ex.8,p.91;
SB
ex.2, p.88;
WB
ex.12, p.38.
Ex. 1-2 p. 92

24


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
ТКР №3 Check your English (SB pp. 92-94)

Teacher’s task

Unit 4 Eating out – Харчування.


25


Харчування в Києві
Focus On Reading+ Develop Your Vocabulary
a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively,rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian

SB ex.2,3, pp. 96-98;
ex.5, p.99,
ex.1,2,3; pp.100-101
WB ex.1,2,3a, pp.43-45
SB
Текст
‘Eating Out
in Kyiv’
SB
ex.1, p.96

WB
ex.3b, p.45;
ex.4,5, pp.46-47
Висловлення власної думки щодо закладів громадського харчування  та корисності раціонального харчування
Ex. 2-3 p. 100

26


Система громадського харчування
Build Up Your Grammar

Reported Speech
SB
ex.1, p.102

SB
ex.3,p102;
SB ex.2,
p.102
GBpp.35-45
Ex. 4 p. 102-103

27


Типи закладів харчування Т.О
Focus On Listening
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked

SB ex.4a, p.105
WB ex.6, p. 48
SB
ex.2a,3a,
p.104
SB
ex.1, p.103;
ex.2b, p.104
SBex.3b, 4b,p.105
WB ex.7, p.49
Teacher’s task

28


Котроль Письма



SBex.2, p.106;
WB
ex.9a, p.50


SBex.1, p.106;
ex.3, p.107,
WB
ex. 8, p.49
WB
ex.9b, p.50


29


Котроль аудіювання

an assessment report, a proposal report, a survey report, an introduction, a body, a conclusion


Teacher’s task




30


Котроль Читання

Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу

SB ex.1a, p.112;
ex.3a, p.113
WB ex.10a, p.51;
ex.11, p.52

SB ex.2,p.113;
ex.3b,p.113;
ex.4, p.114 ex.5,p.114
SB ex.6,p.114
WB
ex.10b, p.51


31


Котроль Говоріння





Teacher’s task

SB
ex.4, p.107

32


Підсумковий урок
ТКР № 4 Check your English (SB pp. 115-118) 








 Календарно-тематичне планування з англійської мови  для 11 класу - І семестр – (2 години на тиждень)

Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.

№ урок

Дата

Примітка

Тема уроку

Урок у НМК

Мовний інвентар

Комунікативна компетентність

Змістові лінії

Домашнє завдання

Лексика
Граматика
Зорове
сприйняття
Сприймання на слух
Усне продукування
Писемне продукування

1


Вступ. Повторення
Focus on Reading
spelling,pronunciation,vocabulary reading,
grammar,




Усвідомлення ролі англ.  мови у сучасному світі та свого місця в сучасному мультилінгваль ному середовищі
Повторити видо-часові форми дієслова

2


Англійська мова як мова міжнародного спілкування
Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination
preparation, widespread, to require, to study abroad, language course

SB ex.5, pp.9-10;
ex.8, pp.11- 12.
WB ex.5, pp.6-7

SB
ex.6, p.11,
ex.7, p.11
WB
ex.5, p.7
Ex.8 p. 11-12

3


Вивчення англійської мови.
Focus on Speaking
leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons

SB
ex.1, p.13

SB ex.2, p.13;
ex.3b, p.14;
ex.4a, p.15;
ex.5, p.16
SB
ex. 4c,p.16
Teacher’s task

Unit 1. Being a student – Вже студент.


4


Учнівська автономія у вивченні мови
Focus on Reading+ Develop Your
vocabulary
a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out
Conditionals I and II (Revision)
SB ex.2 pp.18-19;
ex.3 p.21; ex.4 p.21,
ex.1, p.22;ex.2, p.22
WB ex.1, p.8,
ex.2a, p.8,ex.3, p.9

SB
ex.1, p.18;
WB
ex.2a, p.9,
ex.4, p.10;
ex.5, p.10
Усвідомлення важливості безперервної освіти Усвідомлення важливості пошуку ефективних навчальних стратегій
Розповісти про плани на майбутнє у навчанні.

5


Підготовка до іспитів
Build Up Your
Grammar
if, even if, unless

SB ex.1,2,3,4,5,
pp.23-25


GB
pp.3-14

Teacher’s task

6


Іноземна мова – мова для життя
Focus On Listening
an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of

SB
ex.2a, p.26;
ex.3, p.26;
SB
ex.4, p.27;
ex.5, p.27;
SB
ex.1, p.25;
ex.2b, p.26
WB
ex.6, p.11;
ex.7, p.11
SB ex.1, p.28.

7


Ким я буду?
Focus On Speaking


SB ex.2, p.29
WB ex.8, p.12

SB ex.1, p.28.
ex. 3, p.29
WB
ex.9, p.12
Teacher’s task

8


Написання нотаток
Focus On Writing
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary

SB ex.1, p.30;
ex.2a,b,c, p.31;
 ex.4,p.32
SB ex.3, p.32;
ex.5, p. 32;

SB
ex.2, p.30
WB
ex.12, p.
14, ex. 13,
pp.15-16
ex.5, p. 32;

9


Повторення вивченого матеріалу
Use Your Skills
Активізація  мовного і мовленнєвого матеріалу

SB ex.1, p.33;
ex.2, p.34;
WB ex.10,p.13,
ex.11, p.13

SB ex.3, p.34;
ex.4, pp.34-35

Ex. 4 p. 36

10


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
ТКР № 1 – Check your English (SB pp. 37-40)  Т.О
Ex. 1-2 p. 37

Unit 2. Make up your mind – Зроби вибір.


11


Професійні уміння і здібності людини
Focus on
Reading+
Develop
Your
Vocabulary
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a project, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,to employ, to occupy, to retire, to succeed
Direct
Speech.
Reported
Speech.
Future-in-
the-Past.
SB ex. 2,3,4,5,
pp.42-46;
ex.1, p. 47;
ex.2,3, p.48;
WB
ex.1, p.19;
ex.3, p.20
Текст «Fill That Gap», pp. 42-44
SB
ex.1, p.42;
ex.6, p.46
WB
ex.2, p.19;
ex.4, p.21
Оцінювання власних здібностей та можливостей в контексті вибору майбутньої професії
Обговорення важливості емоційного комфорту в майбутній професії



Ex. 2-3 p. 48

12


Вимоги працедавців
Build Up Your Grammar


SB ex.1, p.49;
ex.2, p.51; ex.3, p.52;
ex.5, p.54,

SB
ex.4, pp.52-
53
SBex.6, p.54
GBpp.15-24

ex.7, p.55 SBex.6, p.54
13


Вибір майбутньої професії
Focus On Listening
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe
aling, renowned,
foundation course, publicly funded, to be well regarded

SB
ex.3, p.56,
ex.4b, 57
WB ex.5a, p.22
SB
ex.2, p.56;
ex.4a, p.57

SB
ex.1, p.55.

WB
ex. 5b,
p.22; ex.6,
p.23

Teacher’s task
14


Навчання після школи та закордоном
Focus On Speaking
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status

SB
ex.3, p.58
WB
ex.7a, p.23

SB ex.1,2,4,
pp.58-59
WB ex.7b, p.23
WB
ex.8,
pp.24-25

ex.3, p.58
15


Написання формального листа
Focus On Writing
application letter,formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal
ending

SB
ex.1, p.59;
ex.3, p.60;
ex.4a, p.62


SB
ex.2, p.60;
ex.4b,
p.62

Ex. 1-3 p. 63-64
16


Мій вибір


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
SB ex.2, p.63;
ex.3, p.64; ex.5a, p.65;
ex.6a, p.66
WB ex.9, p.25,
ex.10, p.26, ex.12, p.28

SB
ex.4, p.65,
ex.5b, p.65,
ex.6b, p.66
SB
ex.1, p.63
WB
ex.11, p.27

Ex. 1-2 p. 67-68
17


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
ТКР № 2 Check your English (SB pp. 67-70)  Т.О

Teacher’s task
Unit 3. Family relationship – Сімейні стосунки.


18


Психологи про родинні стосунки
Focus On
Reading
+ Develop
Your
Vocabulary

an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain,
to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in
order to
Conditional
III

SB
ex.2,3,
pp.73-75,
ex.1,2, p.77

SB  тексти
«Teen Terror» p.73;
«George’s Story», p.74
SB
ex.1, p.72,
ex.4,6, p.76

SB ex.5, p.76
WB ex.1, .32,
ex.2,3,4,
5,6, p.33- 35

Обговорення системи цінностей сучасної родини Аналіз впливу конфліктів на здоров’я людини
ex.1b,p.32
ex.5,6, pp.34-35

19


Конфлікт поколінь
Build Up Your Grammar


SB ex.1, p.78;
ex.2, p.79;
ex.6, p.80


SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34

Write down 12 sentence

20


Дружна сімя
Focus On Listening
an approach, a generation, an intention, a judgment, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up

SB
ex.2, p.81

SB
ex.3,4a,
pp.81-82
SB
ex.1, p.81;
ex.4b, p. 82
WB
ex.7,8,
pp.35-36
Teacher’s task

21


Підтримка в родині
Focus On Speaking
a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognize

SB
ex.4,5a, pp.83-84
WB ex.9,10, p.37

SB
ex.1,2,3,
pp.82-84

Ex. 5b p. 84

22


Лист до редактора
Focus On Writing
a letter to the editor


SB ex.1, p.85;
ex.3,5, p.87


SBex. 2,4,
pp.86-87
WB ex.13, 14a, p.39
WB
ex.14b,
p.40
Ex. 1-2 p. 88

23


Родина у моїх поглядах
Use Your Skills

Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
SB ex.1,p.88;
ex.3, p.89;
ex.4, p.90; ex.7, p.91
WB ex.11, p.38

SB
ex.6,p.90;
ex.8,p.91;
SB
ex.2, p.88;
WB
ex.12, p.38.
Ex. 1-2 p. 92

24


Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу
ТКР №3 Check your English (SB pp. 92-94)

Teacher’s task

Unit 4 Eating out – Харчування.


25


Харчування в Києві
Focus On Reading+ Develop Your Vocabulary
a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively,rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian

SB ex.2,3, pp. 96-98;
ex.5, p.99,
ex.1,2,3; pp.100-101
WB ex.1,2,3a, pp.43-45
SB
Текст
‘Eating Out
in Kyiv’
SB
ex.1, p.96

WB
ex.3b, p.45;
ex.4,5, pp.46-47
Висловлення власної думки щодо закладів громадського харчування  та корисності раціонального харчування
Ex. 2-3 p. 100

26


Система громадського харчування
Build Up Your Grammar

Reported Speech
SB
ex.1, p.102

SB
ex.3,p102;
SB ex.2,
p.102
GBpp.35-45
Ex. 4 p. 102-103

27


Типи закладів харчування Т.О
Focus On Listening
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked

SB ex.4a, p.105
WB ex.6, p. 48
SB
ex.2a,3a,
p.104
SB
ex.1, p.103;
ex.2b, p.104
SBex.3b, 4b,p.105
WB ex.7, p.49
Teacher’s task

28


Котроль Письма



SBex.2, p.106;
WB
ex.9a, p.50


SBex.1, p.106;
ex.3, p.107,
WB
ex. 8, p.49
WB
ex.9b, p.50


29


Котроль аудіювання

an assessment report, a proposal report, a survey report, an introduction, a body, a conclusion


Teacher’s task




30


Котроль Читання

Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу

SB ex.1a, p.112;
ex.3a, p.113
WB ex.10a, p.51;
ex.11, p.52

SB ex.2,p.113;
ex.3b,p.113;
ex.4, p.114 ex.5,p.114
SB ex.6,p.114
WB
ex.10b, p.51


31


Котроль Говоріння





Teacher’s task

SB
ex.4, p.107


Комментарии