Орієнтовне календарно-тематичне
планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В. Ламонова,
видавництво «Ґенеза»
«Художній образ» 35 годин
№ з/п
|
Да т а
|
П
Р
И
М
І
Т
К
а
|
Тема та
завдання уроку
|
К-сть
годин
|
Орієнтовна
тематика практичних завдань
|
Матеріали
та
техніка
виконання практичного завдання
|
||||
ВСТУП
Тема 1: Що таке жанри мистецтва (3 годин)
|
||||||||||
1.
|
Жанри образотворчого мистецтва.
Класифікація жанрів в
образотворчому мистецтві
|
1
|
Сприймання
|
|||||||
2.
|
Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри.
Виникнення розподілу жанрів
у мистецтві та їх академічна ієрархія
|
1
|
Створення композиції на
вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів
|
Техніка і матеріали на
вибір учня
|
||||||
3.
|
Новаторство в мистецтві. Традиційний (академічний) розподіл на жанри.
Абстракціонізм
|
1
|
Створення абстрактної
композиції
|
Фарби
|
||||||
РОЗДІЛ 1. Анімалістка. Пейзаж
|
||||||||||
4.
|
Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні
часи
|
1
|
Зображення улюбленої
тварини
|
Фарби
|
||||||
5.
|
Зображення тварин. Особливості зображення тварин. Начерк
|
1
|
Створення начерку тварини,
що рухається з натури або фотографії
|
Графічні матеріали
|
||||||
6.
|
Анімалістка в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі.
Етапи створення скульптури тваринки
|
1
|
Створення скульптури
тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки, кота) як приклад малої
пластики
|
Ліплення, пластилін
|
||||||
7.
|
Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми
|
1
|
Створення рельєфної
композиції
|
Ліплення, солоне тісто,
глина
|
||||||
8.
|
Узагальнення, площинність. Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.
|
1
|
Створення площинної
композиції використовуючи різні фактури
|
Ліплення, пластилін
|
||||||
9.
|
Фантастичні тварини
|
1
|
Створення зображення
будь-якої фантастичної тварини
|
Фарби
|
||||||
10.
|
Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи
роботи над пейзажем.
|
1
|
Створення замальовки
зимового пейзажу
|
Акварель, парафінова свічка
|
||||||
11.
|
Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за
тематикою. Напрямки пейзажів.
|
1
|
Виконання пейзажної
замальовки
|
Фарби
|
||||||
12.
|
Спостережна перспектива. Закони перспективи
|
1
|
Зображення інтер’єру своєї
оселі
|
Акварель, олівець
|
||||||
РОЗДІЛ 2. Створення образу людини
|
||||||||||
13.
|
Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини.
|
1
|
Зображення портрету друга,
подруги
|
Акварель, олівець
|
||||||
14.
|
Образ у портреті
|
1
|
Створення автопортрету в
історичному костюмі минулих часів.
|
Акварель, олівець
|
||||||
15.
|
Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини
|
1
|
Замальовки схем побудови
постаті людини з підручника.с.90.
Створення
ляльки-мотанки на основі використання
на основі знань пропорцій.
|
Олівець, тканина, нитки
|
||||||
16
|
Урок узагальнення
|
1
|
||||||||
17.
|
Як робити начерки
|
1
|
Начерки постаті людини з
натури
|
Графічні матеріали
|
||||||
18.
|
Лялька – уособлення образу людини. Символіка
українських народних ляльок
|
1
|
Створення ляльки-стовбушки
|
Картон, тканина, нитки
|
||||||
19.
|
Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний
вертеп.
|
1
|
Створення різдвяного
вертепу
|
Папір, тканина, пластилін,
нитки…
|
||||||
РОЗДІЛ 3. Натюрморт
|
||||||||||
20.
|
Натюрморт. Художники-натюрмоністи
|
1
|
Зображення натюрморту у
теплому або холодному колориті
|
Фарби
|
||||||
21.
|
Натюрморт тематичний
|
1
|
Зображення тематичного
натюрморту
|
Фарби
|
||||||
22.
|
Натюрморт у різних видах мистецтва
|
1
|
Створення натюрморту в
одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура)
|
Техніка і матеріали на
вибір учня
|
||||||
РОЗДІЛ 4. Сюжетно-тематична картина
|
||||||||||
23.
|
Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр
|
1
|
Створення композиції
спогаду у теплому або холодному колориті
|
Фарби
|
||||||
24.
|
Побутовий жанр у народному мистецтві
|
1
|
Створення композиції на
тему народної пісні
|
Витинанка
|
||||||
РОЗДІЛ 5. Жанрове різноманіття в образотворчому
мистецтві
|
||||||||||
25.
|
Український народний одяг
|
1
|
Створення ескізів сучасного
жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції
|
Комбінована техніка:
акварель з графічним доопрацюванням
|
||||||
26.
|
Шевченко-художник
|
1
|
Ілюстрування творів
Т.Г.Шевченка
|
Фарби або графічні
матеріали
|
||||||
27.
|
Біблійна тема в мистецтві
|
1
|
Створення зображення янгола
|
Витинанка, авторська лялька
|
||||||
28.
|
Міфологічна тема
|
1
|
Створення силуетної
композиції у стилі грецького вазопису
|
Силует, гуаш
|
||||||
29.
|
Історичний і батальний жанри.
|
1
|
Створення композиції на
історичну тематику
|
Фарби
|
||||||
30
|
Історична спадщина
|
1
|
Створення ескізів костюмів
до казки про Кирила Кожум’яку
|
Фарби або графічні
матеріали
|
||||||
31
|
Ознайомлення з музеями
|
1
|
Віртуальна екскурсія
|
|||||||
32
|
Україна дивоцвіт
|
1
|
Народна музика
Виконання: Муз.і сл.Суботиної
«Україна-дивосвіт»
|
|||||||
33
|
Панорама мистецтва
|
1
|
||||||||
34
|
Перевірте свої досягнення.
|
1
|
||||||||
Директор БІЛОУСІВСЬКОО НВК
_______________ А.С.Гафінчук
«____»_____________2016 р.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з
образотворчого
мистецтва
на
2016/ 2017 н.р.
6 клас
Учитель Самараш А.О
Розглянуто на засіданні методичного об’єднання
вчителів з предметів
художньо-естетичного
циклу.
Протокол № 1 від 30. 08. 2016р.
Керівник кафедри образотворчого та музичного
мистецтв, художньої культури, обслуговуючої та технічної праці
МО художньо-естетичного
циклу
_____________________ А.О.Самараш
|
«ПОГОДЖУЮ»:
Заступник директора
з
навчально-виховної роботи
______________В.П.Парада
«__»_______________2016 р.
|
Зведена таблиця розподілу
навчального часу
Семестр
|
Загальна
кількість навчальних
годин
|
Кількість
годин на тиждень
|
Кількість
тематичних оцінювань
|
І
|
16
|
1
|
2
|
II
|
18
|
1
|
2
|
Усього
|
34
|
1
|
4
|
За програмою: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з образотворчого
мистецтва 5-7 кл. / Програму підготували: Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко,
Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І.
Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова; – К.: «Мистецтво та освіта» (№№ 1-2 за 2013
рік)
До підручника:
С.Железняк, О.Ламонова. Підручник для 6 класу
загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з образотворчого мистецтва
. – К.: В-во «Генеза», 2013 р.
Образотворче мистецтво
Мистецтво –
особлива форма відображення дійсності, естетичний художній феномен, який
передає красу навколишнього світу, внутрішнього світу людини через осмислення
фундаментальних категорій «краса», «гармонія», «ритм», «пропорційність»,
«довершеність». Особливості опанування мистецтва в школі пов’язані з його багатогранним впливом на свідомість і
підсвідомість людини, її емоційно-почуттєву сферу, художньо-образне мислення і
творчі здібності. Мистецтво сприяє художньо-естетичному розвитку людини та
стимулює готовність особистості брати участь у різних формах культурного життя
суспільства.
Визначення мети
навчання мистецтва в основній школі зумовлене основними функціями мистецтва:
естетичною, навчально-пізнавальною, духовно-виховною, комунікативною,
емоційно-терапевтичною.
Програма розроблена відповідно до Державного стандарту базової і
повної загальної середньої освіти. Вона ґрунтується на
засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного, діяльнісного та інтегративного підходів.
Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних
художніх здібностей (музичних, образотворчих та ін.), творчого потенціалу.
Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових предметних і міжпредметних
компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних.
Діяльнісний підхід спрямований на розвиток художніх умінь і здатності
застосовувати їх у навчальній та соціокультурній практиці. Інтегративний
підхід виражається в акцентуванні взаємодії
різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжпредметних
зв’язків з предметами інших освітніх галузей,
інтеграції шкільного навчання мистецтв із соціокультурним середовищем.
Метою навчання мистецтв в основній
школі є виховання в учнів ціннісно-світоглядних орієнтацій у сфері мистецтва,
розвиток комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у
процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності,
формування потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.
Мета досягається шляхом реалізації таких завдань:
·
виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності,
розвиток художніх інтересів, естетичних ідеалів;
·
формування системи художніх знань, яка відображає видову специфіку і
взаємодію мистецтв;
·
розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;
·
стимулювання
здатності учнів до художньо-творчого
самовираження, до діалогу;
·
розвиток
художніх здібностей, критичного мислення;
·
формування
потреби в естетизації середовища та готовності до участі у соціокультурному житті.
Навчання мистецтва ґрунтується на принципах:
·
наступності між початковою, основною і старшою школою;
·
поєднання загальнолюдського, національного та етнокраєзнавчого аспектів
змісту освіти;
·
інтегративності, спрямованості на поліхудожнє виховання учнів;
·
креативності (пріоритет
творчої самореалізації);
·
варіативності змісту, методів, технологій;
· діалогічності, полікультурності.
Характеристика структури програми та особливості організації
навчально-виховного процесу
Структура
програми «Мистецтво» зумовлена логікою побудови всього курсу, яка забезпечує
цілісність змісту мистецької освіти в основній школі. Логічна послідовність тем
за роками навчання (однакова і для автономного викладання музичного та
образотворчого мистецтва, і для інтегрованого курсу) охоплює такі ключові
естетичні категорії, як види,
жанри, стилі мистецтва.
Спільна тематика кожного року розподіляється на окремі теми варіативно,
адже змістове наповнення конкретизується
відповідно до специфіки кожного з блоків програми: предметів «Музичне
мистецтва» і «Образотворче мистецтво» чи інтегрованого курсу «Мистецтво».
Основні види діяльності учнів на уроках охоплюють
художньо-творче самовираження; сприймання, інтерпретацію та оцінювання художніх
творів; пізнання явищ мистецтва й засвоєння відповідної мистецької
термінології.
У 5-7 класах пріоритетними є різноманітні форми практичної діяльності учнів, під час якої
відбувається їхнє самовираження у співі, інструментальному музикуванні,
малюванні, ліпленні, конструюванні, театралізації тощо. Учні засвоюють
особливості мови різних видів мистецтва (5 кл.), палітру жанрів музичного та
образотворчого мистецтв (6 кл.), новітні явища в мистецтві в єдності традицій і
новаторства (7 кл.). У 8 – 9 класах
учні опановують стилі та напрями мистецтва, які історично склалися впродовж
епох, тому пріоритетними стають такі види діяльності, як інтерпретація художніх
творів у культурологічному контексті, виконання індивідуальних і колективних
проектів. Водночас поглиблюються знання термінології (мистецтвознавча і
культурологічна пропедевтика).
Окрім внутрішньої галузевої інтеграції, доцільно
використовувати міжпредметні зв’язки й з іншими освітніми галузями: «Мови і
літератури», «Суспільствознавство», «Технології», «Здоров’я і фізична культура»
та ін.
Програма передбачає творче ставлення вчителя до змісту і
технологій навчання, поурочного розподілу навчального художнього матеріалу. Він
має можливість обирати мистецькі твори для сприймання та співу, орієнтуючись
на навчальну тематику та критерій їх
високої художньої якості, а також розробляти художньо-практичні й ігрові
завдання для учнів, враховуючи програмні вимоги, мету уроку, дбаючи про цілісну
драматургію уроку. Предмети мистецтва в загальноосвітній школі мають важливе
естетико-виховне спрямування, якому підпорядковуються дидактичні завдання, тому
вчитель має сприяти зростанню в учнів
інтересу до мистецтва, розвитку здатності емоційно реагувати на художні твори і
знаходити в них особистісний смисл.
Отже, головне надзавдання вчителя – створити захоплюючу емоційно
піднесену атмосферу, щоб кожний урок став справжнім уроком мистецтва, надихав учнів на творчість – в особистісній і
соціокультурній діяльності.
Години резервного часу використовуються на розсуд вчителя
– на відвідування музеїв, виставок,
театрів тощо.
Тематична
структура програми «Образотворче
мистецтво»
6 клас. Жанри образотворчого
мистецтва
|
|
Зміст
|
Державні вимоги до
рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
Анімалістичний жанр.
Пейзаж
|
Учень знає і розуміє:
·
особливості анімалістичного і пейзажного жанрів;
·
види пейзажів;
·
закони лінійної та повітряної перспективи;
уміє:
·
створювати образи тварин (площинні та об’ємні, у статиці та динаміці);
·
передавати уявний простір засобами лінійної та
повітряної перспективи;
застосовує:
·
прийоми
компонування елементів зображення у певному форматі у процесі створення врівноваженої анімалістичної та пейзажної
композиції
|
Портретний жанр
|
Учень знає і розуміє:
·
особливості
портретного жанру;
·
види
портрету;
·
послідовність побудови голови людини на площині;
·
основні пропорції побудови фігури людини (на площині та в об’ємі, у
статиці та динаміці);
уміє:
·
виконувати начерки голови та постаті людини (по пам'яті, за уявою);
·
створювати образ людини в на площіні та об'ємі;
·
передавати міміку, емоційні стани, жести людини;
застосовує:
·
художні прийоми для створення шаржів, карикатур
|
Побутовий жанр.
Натюрморт
|
Учень знає і розуміє:
·
особливості побутового жанру і натюрморту;
уміє:
·
виконувати пошукові ескізи варіантів компоновки елементів натюрморту;
·
спрощувати природні форми до геометричної подібності;
·
передавати засобами світлотіні та колірними
відношеннями цілісність групи предметів, їх об'єм, освітленість;
·
відтворювати сцени з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичних і
декоративних композиціях;
застосовує :
·
різні
техніки та матеріали у процесі виконання натюрморту
|
Жанри: історичний, міфологічний, релігійний, батальний
|
Учень знає і розуміє:
·
особливості
історичного,
міфологічного,
релігійного, батального жанрів;
·
специфіку компонування елементів сюжетно-тематичних
композицій;
уміє:
·
виконувати замальовки, начерки, ескізи композиції;
·
створювати сюжетно-тематичні
композиції історичного,
батального, релігійного, міфологічного
жанрів;
·
обирати техніку виконання залежно від задуму;
застосовує:
·
закони композицїі та кольорознавства
при створенні сюжетно-тематичної картини
|
Наприкінці 6 класу учень виявляє
здатність:
|
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з
образотворчого мистецтва
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) сприймає та відтворює художні образи на частковому рівні,
однозначно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-естетичне
мислення, елементарні навички та уміння у творчій художній діяльності
|
2
|
Учень
(учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо
сформований рівень сприйняття художніх образів, виявляє певні творчі вміння
та навички у практичній діяльності, володіє незначною частиною
термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному дозволяє викласти
думку
|
|
3
|
Учень
(учениця) здатний сприймати та відтворювати окремі фрагменти художніх образів
з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину тематичного
матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень
(учениця) може відтворювати художні образи на репродуктивному рівні, в
основному розуміє образну сферу художнього твору; застосування знань та
термінологічного запасу на практиці задовільне
|
5
|
Учень
(учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи
відтворити окремі художні образи, котрі мають художньо конкретну словесну
понятійну основу, але не завжди вміє сприймати і відтворювати художні образи,
які вимагають абстрактного художньо-мистецького мислення; виявляє задовільне
знання спеціальної художньої термінології; словниковий запас небагатий
|
|
6
|
Учень
(учениця) не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні образи, має
достатньо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно
характеризує окремі художні явища, його розповідь потребує уточнень і
додаткових запитань; виявляє знання і розуміння основних тематичних положень,
але не завжди вміє самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння,
висновки щодо сприймання творів образотворчого мистецтва
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень
(учениця) може відтворити різні візуальні образи, проте робить непереконливі
висновки, не завжди послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та
термінологічні помилки; знає найважливіший тематичний художній матеріал, але
знання не достатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у творчій
художній діяльності учня
|
8
|
Учень (учениця)
вміє сприймати і репродукувати візуальні образи певного рівня, досить повно
аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому
бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень; не завжди вміє поєднувати
художні образи та життєві явища; на достатньому рівні володіє спеціальною
художньою термінологією при аналізуванні художніх творів у процесі їх
сприймання та інтерпретації
|
|
9
|
Учень
(учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного художнього матеріалу, але
допускає неточності у використанні спеціальної художньої термінології, які
потребують допомоги вчителя, трапляються поодинокі недоліки у відтворенні
художнього образу і художньо-образному оформленні своїх роздумів щодо оцінки
творів образотворчого мистецтва; не завжди самостійно систематизує та
узагальнює художній матеріал
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень
(учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи художні
твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях та використанні
спеціальної художньої термінології, не завжди обгрунтовано може довести свою
точку зору на художні явища в процесі їх сприймання, не завжди вміє
відтворити окремі фрагменти художніх образів. Вказані неточності може
виправляти самостійно
|
11
|
Учень
(учениця) володіє тематичним художнім матеріалом у межах програми, вміє
використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових художньо-творчих
завданнях, виявляє знання спеціальної художньої термінології, їх усвідомлення
та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори
візуального (образотворчого) мистецтва, асоціювати їх з творами інших
мистецтв та життєвими явищами, застосовувати набуті знання в образотворчій
діяльності
|
|
12
|
Учень
(учениця) має міцні, ґрунтовні знання тематичного художнього матеріалу
(жанри, митці, твори образотворчого мистецтва) у межах програми, здатний
систематизувати, узагальнювати, свідомо сприймати та відтворювати візуальні
образи, широко застосовувати асоціативні зв'язки між творами образотворчого
мистецтва, творами інших мистецтв та життєвими явищами. Учень (учениця)
свідомо послуговується мовою візуального мистецтва у роздумах, висновках та
узагальненнях щодо сприймання художніх образів, має достатньо високий рівень
художньо-мистецького мислення у розвитку світопізнання і світовідчуття;
самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в
художній діяльності
|
Календарно - тематичне планування
з
образотворчого мистецтва для 6 класу
(35 год. на рік, 1
год. в тиждень)
I семестр ( 16 годин)
№
|
Тема уроку
|
Практичне завдання
|
Основні поняття
|
Дата
|
Примітки
|
||||
Жанри мистецтва (35
годин)
|
|||||||||
Тема1. Анімалістичний жанр. Пейзаж (8
годин)
|
|||||||||
1.
|
Зародження
анімалістичного
жанру
|
Групова робота
Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин (вугіль, сангіна,
крейда).
|
Анімалістичний жанр.
Прадавні зображення тварин. Послідовність зображення тварин.
|
||||||
2.
|
Форма і пластика
тварин
|
Колективна
робота. Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного
оформлення павільйону зоопарку, цирку, парку атракціонів або будівлі природничого
музею (пластилін)
|
Зображення
тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне і фантастичне
зображення тварин.
|
||||||
3.
|
Образи тварин у
мистецтві
|
Намалюй
ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина.
Зобрази її реалістично або стилізовано в русі (гуаш).
|
Стилізація.
Реалістичні і стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно
-прикладному мистецтві.
|
||||||
4.
|
Широкі простори
|
Намалюй літній пейзаж. Орієнтовні теми:
«Зелені простори», «Квітуче поле», «Літній ранок у лісі» (кольорові олівці, фломастери).
|
Пейзаж та його різновиди. Повітряна
перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в
пейзажі.
|
||||||
5.
|
Гірський краєвид
|
Намалюй гірський
пейзаж «Засніжені гори» або «Золота осінь у Карпатах» (пастель).
|
Гірський пейзаж.
Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу.
|
||||||
6.
|
Морська далечінь
|
Намалюй морський
пейзаж у нюансному (тьмяному, спокійному) або контрастному (яскравому,
напруженому) колориті (акварель).
|
Марина. Сюжети
картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.
|
||||||
7.
|
Міста і села в
пейзажі
|
Намалюй
міський або сільський пейзаж (гуаш).
|
Міський
і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж.
Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній
перспективі.
|
||||||
8.
|
Фантастичний пейзаж
|
Групова робота.
Створіть композицію «Фантастичне місто» (матеріали на вибір: кольоровий
папір, гуаш, фломастери, маркери тощо).
|
Особливості
реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.
|
||||||
Тема 2. Портретний
жанр(8 год.)
|
|||||||||
9.
|
Різновиди портретів
|
Намалюй
портрет-художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на
вибір).
|
Портрет:
парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ.
Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.
|
||||||
10.
|
Подвійний портрет
|
Виліпи
портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї(пластилін)
|
Профільні портрети
у
живопису та скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль.
|
||||||
11.
|
Подвійний портрет
|
Намалюй
подвійний портрет дітей - родичів, друзів (гуаш).
|
Персонажі
подвійних портретів, особливості композиції картин.
|
||||||
12.
|
Груповий портрет
|
Групова
робота Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф)
спортивної команди, музичного або театрального ансамблю (пластилін).
|
Групові
портрети у живопису й скульптурі, їх особливості, різноманіття композицій.
|
||||||
13. |
У колі сім’ї
|
Намалюй сімейний портрет парадний або камерний
(акварель чи гуаш).
|
Старовинні й сучасні сімейні портрети.
Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму.
|
||||||
14.
|
Автопортрет
|
Намалюй автопортрет (графічні матеріали
на вибір).
|
Автопортрет. Різноманіття сюжетів і
форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.
|
||||||
15.
|
Дружній шарж
|
Намалюй дружній шарж на
друга чи подругу (олівці, фломастери).
|
Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.
|
||||||
16.
|
Перевір свої
досягнення
|
Систематизація,
узагальнення знань, перевірка досягнень.
|
|||||||
Календарно - тематичне планування
з
образотворчого мистецтва для 6 класу
(35 год. на рік, 1
год. в тиждень)
II семестр ( 18 годин)
№
|
Тема уроку
|
Практичне завдання
|
Основні поняття
|
Дата
|
Примітки
|
|
Жанри мистецтва (35
годин)
|
||||||
Тема4. Побутовий жанр (4
годин)
|
||||||
17
|
Сюжети
картини побутового жанру
|
Намалюй інтер’єр
казкового палацу у фронтальному розташуванні (кольорові олівці)
|
Побутовий жанр. Інтер’єр,
масштабність.Послідовність побудови фронтального інтер’єру в перспективі.
|
|||
18
|
Домашній
інтер'єр
|
Намалюй
кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні.
|
Послідовність
побудови кутового інтер’єру в перспективі
|
|||
19
|
Танці
та спорт
|
Створи
круглу скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі (пластилін).
|
Художні
твори на спортивні й танцювальні сюжети у станковому й монументальному
живопису та скульптурі.
|
|||
20
|
На
відпочинку
|
Намалюй
композицію побутового жанру. Тематика на вибір: «Свято», «Сім'я на
відпочинку», «Світ моїх захоплень» (гуаш).
|
Складні
багатофігурні композиції картин побутового жанру. Способи передачі простору в
картинах. Статична й динамічна композиції.
|
|||
Тема 5.
Натюрморт(5
годин)
|
||||||
21
|
Чарівний світ речей
|
Створи декоративну композицію —
натюрморт із предметів, які побажаєш (кольоровий,
тонований, фактурний папір).
|
Натюрморт та його різновиди. Драперїї в
композиції натюрморту. Локальний колір. Реалістичний і декоративний
натюрморт.
|
|||
22
|
Старовинний натюрморт
|
Намалюй вишуканий натюрморт за мотивами
голландських майстрів (гуаш).
|
Голландський натюрморт. Послідовність
побудови натюрморту в перспективі.
|
|||
23
|
Сервірований стіл
|
Наманюй натюрморт із посудом (графітний олівець).
|
Вимоги до композиції натюрморту.
Тональна рівновага. Послідовність побудови предметів у перспективі.
Світлотінь.
|
|||
24
|
Атрибути мистецтва
|
Наманюй урочистий натюрморт із
атрибутами мистецтва (акварель).
|
Натюрморти із предметами певного
призначення. Атрибут. Передача фактури матеріалів.
|
|||
25
|
Квітковий натюрморт
|
Намалюй ліричний
квітковий натюрморт (акварель).
|
Типові композиції квіткових натюрмортів.
Зображення квітів
|
|||
Тема 5.
Історичний жанр та його різновиди(9 годин)
|
||||||
26
|
Історичний жанр
|
Створи композицію на історичні теми в
техніці гризайль на основі коричневого кольору (сепія).
|
Сюжети художніх творів історичного жанру
у графіці, живопису, скульптурі. Гризайль, тон.
|
|||
27
|
Міфологічний жанр
|
Намалюй ілюстрацію на міфологічний
античний сюжет, який зацікавив тебе найбільше (художні матеріали на вибір).
|
Сюжети художніх творів міфологічного
жанру (зокрема античних міфів) у графіці, живопису, скульптурі.
|
|||
28
|
Міфи рідного краю
|
Створи скульптурний образ міфологічного
персонажа українських легенд, міфів (солоне
тісто, глина або пластилін на вибір).
|
Особливості слов’янських міфів. Образи
божеств давніх слов ян у графіці, живопису, скульптурі, декоративно-прикладному
мистецтві.
|
|||
29
|
Релігійний жанр
|
Колективна робота. Разом з
однокласниками створіть мозаїчну композицію. Орієнтовні теми: «Створення
світу», «Райський сад», «Ковчег Ноя», «Вавилонська вежа» (аплікація з паперу).
|
Релігійний жанр. Твори релігійного жанру
в живопису, сакральній архітектурі. Мозаїка.
|
|||
30
|
Фреска
й вітраж у культових
спорудах
|
Створи ескіз вітража на релігійний сюжет
або вікна-рози для храму (олівець,
акварель, чорний фломастер).
|
Фреска, вітраж. Сюжети композицій.
Колорит.
|
|||
31
|
Батальний жанр
|
Намалюй композицію в батальному жанрі на
сюжет історичної події, яку вивчали на уроках історії (пастель або інші графічні матеріали). Дай
назву своїй картині
|
Батальний жанр; різноманіття сюжетів у
різних видах мистецтва.
|
|||
32
|
Битва на морі
|
Намалюй композицію «Битва на морі» (акварель).
|
Особливості зображення морських баталій.
|
|||
33
|
Жанри об’єднуються
|
Обери провідний жанр композиції та
виконай роботу, в якій також присутні ознаки інших жанрів (художні матеріали та техніка на вибір).
|
Художні твори, в яких, крім основного,
присутні ознаки різних жанрів.
|
|||
34
|
Моя країна — Україна
|
Колективна робота. Створіть декоративне
панно «Моя країна - Україна» в певному жанрі образо творчого мистецтва (гуаш,
колаж). Використайте , образи-символи нашої країни.
|
Створення художнього образу нашої
Батьківщини в декоративному мистецтві. Образи-символи.
|
|||
35
|
Перевір свої досягнення
|
Систематизація, узагальнення
знань,перевірка досягнень.
|
||||
Вчитель _____________________Самараш.А.О
Календарно-тематичне планування уроків з образотворчого мистецтва для 6 класу
|
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
|
І семестр
ЖАНРИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. ОСОБЛИВОСТІ АНІМАЛІСТИЧНОГО,
ПЕЙЗАЖНОГО ТА ПОРТРЕТНОГО ЖАНРІВ
|
|||
|
1
|
Жанровий поділ в образотворчому мистецтві
|
|
|
|
2
|
Сприйняття мистецтва. Анімалістичний жанр. Історія виникнення
та розвитку. Зображення в об’ємі «Веселий жираф»
|
|
|
|
3
|
Анімалістичний жанр. Мал.«Мій милий поні»
|
|
|
|
4
|
Відтворення фактури, об’єму тварини «Мій милий поні»
|
|
|
|
5
|
Пейзажний жанр. Пейзаж у тех.. «алла-пріма» «Настрій»
|
|
|
|
6
|
Видове розмаїття пейзажного жанру. Граф. Роб. «Острівна красуня»
|
|
|
|
7
|
Відтворення краси природи у пейзажі. Мал. «Мій улюблений краєвид»
|
|
|
|
8
|
Завершення у кольорі «Мій
улюблений краєвид»
Тематичне оцінювання |
|
|
|
9
|
Пейзажний жанр. Історія, розвиток, видовий поділ.
|
|
|
|
10
|
Портретний жанр. Пропорції обличчя
|
|
|
|
11
|
Ракурс у портреті. Граф. роб. «Портрет героя»
|
|
|
|
12
|
Шарж і карикатура у портрет. жанрі портрет. «Дружній шарж»
|
|
|
|
13
|
Портретний жанр.
Пропорції фігури .
|
|
|
|
14
|
Зображення в об’ємі. Жест
та рух в скульптурі
|
|
|
|
15
|
Жест та рух . мал.«Портрет
у карнавальному костюмі»
|
|
|
|
16
|
Жест, рух у жив. роб. «Портрет
у карнавальному костюмі»
Тематичне оцінювання |
|
|

Комментарии
Отправить комментарий