Календарно-тематичне планування На ІІ семестр
(За програмою 17 год. 1 год.на тиждень)
(За програмою 17 год. 1 год.на тиждень)
з мистецтва
у 9-Б класі
(за підручником Л.Масол)
Складено згідно з навчальною програмою
«Мистецтво. 5-9 класи» , затвердженою наказом
МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених
наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
9 клас. «Мистецтво в культурі
сучасності»
ВМ: твори візуального мистецтва для сприймання;
ММ: твори музичного мистецтва для сприймання;
МД: мистецька діяльність
№
|
Дата
|
Примітка
|
Тема. Зміст уроку
|
Підручник
|
|
Частина ІІ. «Екранні мистецтва.
Форми поширення мистецтва»
|
|||||
17
|
|
|
Кіномистецтво. Види кіно
ВМ. Огюст і
Луї Люм’єри Кадри із фільмів. Ч.Чаплін
Фрагменти фільмів. М-фи
ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Титаник».
МД. Підберіть музику до фільму
Чапліна
|
С. 112-116
|
|
18
|
|
|
Кіномистецтво. Мова кіно
ВМ. Кадри з к-ф «Зоряні війни», «Аватар», «Матриця»
(Великий план, загальний план, ракурс, середній план)
ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Аватар». Дж.Вільямс
Саундтрек з к-ф «Зоряні війни» .
МД. Вигадайте свій атрибут кінопремії.
Замалюйте його
|
С.117- 123
|
|
19
|
|
|
Жанри кіно
ВМ. Фрагменти к-ф «П’ятий елемент» реж. Л.Бессон,
«Сталкер» реж. А.Тарковський, «Матриця» реж. Л. та Е.Вачовські, «Ромео і
Джульєтта» реж. К.Карлей;
ММ. Л.Бернстайн Мюзикл
«Вестсайдська історія», Л.Уеббер
Рок-опера «Ісус Христос - суперзірка», мюзикли «Кішки», «Привид опери» . О.Рибніков Рок-опера «Юнона і
Авось»
МД. Порівняй образне рішення кіноплакатів. Яке з них, на
твою думку, є найвиразнішим? Вигадай кіноплакат до улюбленого фільму
|
С.124-130
|
|
20
|
|
|
Стилі кіно
ВМ. Фрагменти к-ф
«Донька води» реж. Ж.Ренуар,
«Носферату.Симфонія жаху» реж. Ф-В.Мурнау, «Марш машин» реж. Е.Деслава,
«Андалузький пес» реж. Л.Бунель і С.Далі, «Кримінальне чтиво» реж. К.Тарантіно.
ММ. А.Онеггер «Пасіфік 231»
МД. Придумай концепт персонажа для
фентезі. Намалюй ескіз або створи комп’ютерний образ
|
С.131-133
|
|
21
|
|
|
Українське кіно: мозаїка видів і жанрів
ВМ. Фрагменти к-ф
В.Холодної, «Земля», «За двома зайцями», «Вогнем і мечем», «Богдан
Хмельницький», м-ф «Як козаки», «Пластилінова ворона», «Капітошка»
ММ. М.Скорик Музика з мультфільму «Як козаки куліш
варили»
МД. Створи образ тварини – персонажа
української народної казки у стилі петриківського розпису
|
С.134-145
|
|
22
|
|
|
«Українське поетичне кіно»: постаті
ВМ. Фрагменти к-ф «Тіні забутих предків» реж
С.Параджанов, «Білий птах з чорною відзнакою» реж. Ю.Іллєнко, «У бій ідуть
лише «старі» реж. Л.Биков
ММ. А.Новіков Смуглянка , М.Скорик Музика з
к-ф «Тіні забутих предків»
МД. Виготов постер або рекламний
буклет для одного з фільмів «поетичного кіно»
|
С.138-139,142
|
|
23
|
|
|
Кінематографічні професії
ВМ. Фото відомих акторів та режисерів. Фрагменти м-ф У.Діснея, к-ф «Парк
Юрського періоду», «Клеопатра»,
«Пригоди Аліси в Країні чудес»,
ММ. Саундтреки Г.Циммера з м-ф «Король Лев», к-ф «Пірати
Карибського моря», «Код да Вінчі»
МД. Проекспериментуй із зображенням обличчя типажів
аніме.
|
С. 146-152
|
|
24
|
|
|
Кінематографічні школи
ВМ. Фрагменти к-ф «Леон» реж. Л.Бессон, «В джазі тільки
дівчата», «Гаррі Поттер»; «Шлюб по-італійськи», «Приборкання норовливого»; «Танцор діско»; «Сім самураїв» реж.
А.Куросава
ММ. Саундтреки Е.Морріконе
МД. Обери фільм, щоб презентувати одну
з шкіл кінематографу
|
С.152-159
|
|
25
|
|
|
Телебачення: погляд у світ.
ВМ. Кадри з телесеріалів, телепередач, телепрограм
ММ. Музичні відеокліпи.
МД. Презентувати телепрограму, якій надаєте перевагу
|
С. 160-165
|
|
26
|
|
|
Рольова гра «Телеміст»
Оцінювання навчальних досягнень учнів
ВМ. Фрагменти к-ф та м-ф (за вибором учнів)
ММ. Саундтреки – візитівки к-ф та м-ф
(за вибором учнів)
МД. Презентація проектів.
|
С. 166-167
|
|
27
|
|
|
Фотомистецтво
ВМ. Зразки художньої фотографії. А.Адамс. Ю.Химич. А.Федецький.
В.Пилип’юк
ММ. Композиції у виконанні П.Моріа
МД. Фотоколаж на обрану тему
|
С. 180-185
|
|
28
|
|
|
Рекламне мистецтво
ВМ. А.Муха Афіша для Сари Бернар. К.Мозер Афіша виставки
Сецесії. Зразки рекламної продукції. Емблеми музичних фестивалів
ММ. Класичні мелодії у сучасній
рекламі
МД. Створіть рекламу українських
музичних фестивалів або рекламні плакати про гуртки, секції, студії вашої
школи
|
С.186-191
|
|
29
|
|
|
Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї
ВМ. Історико-культурні заповідники України. Лувр. Прадо.
Дрезденська галерея, галерея Уффіці. Ермітаж. Британський музей. Національний
художній музей України. Музей писанки
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Замалювати фасад або інтер’єр
галереї сучасного мистецтва
|
С. 168-173
|
|
30
|
|
|
Збереження мистецьких надбань: бібліотеки
ВМ. Монастирські бібліотеки, Радкліф в Оксфорді,
бібліотека Конгресу США, Національна бібліотека України
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Диспут «Сучасна бібліотека втратила титул «храм
мудрості»
|
С. 174-179
|
|
31
|
|
|
Збереження мистецьких надбань. Подорож незвичними
музеями світу
ВМ. Презентації учнів
ММ. Музичний супровід (за вибором
учнів)
МД. Презентація проектів
|
С. 179
|
|
32
|
|
|
Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність
ВМ. П. Брейгель «Вавилонське
стовпотворіння». Палац Альгамбра в Гранаді. Будівля філармонії в Ужгороді.
Поль Гоген «Таїтянки». М.Врубель «Етюд у східному стилі»
ММ. Музичний фольклор різних народів
МД. Оформити запрошення в обраному
національному стилі
|
С. 192-197
|
|
33
|
|
|
Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі
Оцінювання навчальних досягнень учнів
ВМ. Твори Іллі Рєпна, Івана Марчука. Візуальний ряд у
підручнику
ММ. С.Крушельницька Арія Чіо-Чіо-Сан з
опери Дж.Пуччіні Музичний супровід за вибором.
МД. Сенкан зі словом «мистецтво
Мистецька вікторина»
|
С. 198-203 С. 204-205
|
|
Календарно-тематичне планування
з мистецтва
у 9-А класі
(За програмою 19 год. 1 год.на тиждень)
(За програмою 19 год. 1 год.на тиждень)
(за підручником Л.Масол)
Складено згідно з навчальною програмою
«Мистецтво. 5-9 класи» , затвердженою наказом
МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених
наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
9 клас. «Мистецтво в культурі
сучасності»
ВМ: твори візуального мистецтва для сприймання;
ММ: твори музичного мистецтва для сприймання;
МД: мистецька діяльність
№
|
Дата
|
Примітка
|
Тема. Зміст уроку
|
Підручник
|
|
Частина ІІ. «Екранні мистецтва.
Форми поширення мистецтва»
|
|||||
17
|
|
|
Кіномистецтво. Види кіно
ВМ. Огюст і
Луї Люм’єри Кадри із фільмів. Ч.Чаплін
Фрагменти фільмів. М-фи
ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Титаник».
МД. Підберіть музику до фільму
Чапліна
|
С. 112-116
|
|
18
|
|
|
Кіномистецтво. Мова кіно
ВМ. Кадри з к-ф «Зоряні війни», «Аватар», «Матриця» (Великий
план, загальний план, ракурс, середній план)
ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Аватар». Дж.Вільямс
Саундтрек з к-ф «Зоряні війни» .
МД. Вигадайте свій атрибут кінопремії.
Замалюйте його
|
С.117- 123
|
|
19
|
|
|
Жанри кіно
ВМ. Фрагменти к-ф «П’ятий елемент» реж. Л.Бессон,
«Сталкер» реж. А.Тарковський, «Матриця» реж. Л. та Е.Вачовські, «Ромео і
Джульєтта» реж. К.Карлей;
ММ. Л.Бернстайн Мюзикл
«Вестсайдська історія», Л.Уеббер
Рок-опера «Ісус Христос - суперзірка», мюзикли «Кішки», «Привид опери» . О.Рибніков Рок-опера «Юнона і
Авось»
МД. Порівняй образне рішення кіноплакатів. Яке з них, на
твою думку, є найвиразнішим? Вигадай кіноплакат до улюбленого фільму
|
С.124-130
|
|
20
|
|
|
Стилі кіно
ВМ. Фрагменти к-ф
«Донька води» реж. Ж.Ренуар, «Носферату.Симфонія
жаху» реж. Ф-В.Мурнау, «Марш машин» реж. Е.Деслава, «Андалузький пес» реж.
Л.Бунель і С.Далі, «Кримінальне чтиво» реж. К.Тарантіно.
ММ. А.Онеггер «Пасіфік 231»
МД. Придумай концепт персонажа для
фентезі. Намалюй ескіз або створи комп’ютерний образ
|
С.131-133
|
|
21
|
|
|
Українське кіно: мозаїка видів і жанрів
ВМ. Фрагменти к-ф
В.Холодної, «Земля», «За двома зайцями», «Вогнем і мечем», «Богдан
Хмельницький», м-ф «Як козаки», «Пластилінова ворона», «Капітошка»
ММ. М.Скорик Музика з мультфільму «Як козаки куліш
варили»
МД. Створи образ тварини – персонажа
української народної казки у стилі петриківського розпису
|
С.134-145
|
|
22
|
|
|
«Українське поетичне кіно»: постаті
ВМ. Фрагменти к-ф «Тіні забутих предків» реж
С.Параджанов, «Білий птах з чорною відзнакою» реж. Ю.Іллєнко, «У бій ідуть
лише «старі» реж. Л.Биков
ММ. А.Новіков Смуглянка , М.Скорик Музика з
к-ф «Тіні забутих предків»
МД. Виготов постер або рекламний
буклет для одного з фільмів «поетичного кіно»
|
С.138-139,142
|
|
23
|
|
|
Кінематографічні професії
ВМ. Фото відомих акторів та режисерів. Фрагменти м-ф У.Діснея, к-ф «Парк
Юрського періоду», «Клеопатра»,
«Пригоди Аліси в Країні чудес»,
ММ. Саундтреки Г.Циммера з м-ф «Король Лев», к-ф «Пірати
Карибського моря», «Код да Вінчі»
МД. Проекспериментуй із зображенням обличчя типажів
аніме.
|
С. 146-152
|
|
24
|
|
|
Кінематографічні школи
ВМ. Фрагменти к-ф «Леон» реж. Л.Бессон, «В джазі тільки
дівчата», «Гаррі Поттер»; «Шлюб по-італійськи», «Приборкання норовливого»; «Танцор діско»; «Сім самураїв» реж.
А.Куросава
ММ. Саундтреки Е.Морріконе
МД. Обери фільм, щоб презентувати одну
з шкіл кінематографу
|
С.152-159
|
|
25
|
|
|
Телебачення: погляд у світ.
ВМ. Кадри з телесеріалів, телепередач, телепрограм
ММ. Музичні відеокліпи.
МД. Презентувати телепрограму, якій надаєте перевагу
|
С. 160-165
|
|
26
|
|
|
Рольова гра «Телеміст»
Оцінювання навчальних досягнень учнів
ВМ. Фрагменти к-ф та м-ф (за вибором учнів)
ММ. Саундтреки – візитівки к-ф та м-ф
(за вибором учнів)
МД. Презентація проектів.
|
С. 166-167
|
|
27
|
|
|
Фотомистецтво
ВМ. Зразки художньої фотографії. А.Адамс. Ю.Химич.
А.Федецький. В.Пилип’юк
ММ. Композиції у виконанні П.Моріа
МД. Фотоколаж на обрану тему
|
С. 180-185
|
|
28
|
|
|
Рекламне мистецтво
ВМ. А.Муха Афіша для Сари Бернар. К.Мозер Афіша виставки
Сецесії. Зразки рекламної продукції. Емблеми музичних фестивалів
ММ. Класичні мелодії у сучасній
рекламі
МД. Створіть рекламу українських
музичних фестивалів або рекламні плакати про гуртки, секції, студії вашої
школи
|
С.186-191
|
|
29
30
|
|
|
Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї
ВМ. Історико-культурні заповідники України. Лувр. Прадо.
Британський музей. Національний художній музей України. Музей писанки
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Замалювати фасад або інтер’єр
галереї сучасного мистецтва
Збереження мистецьких надбань:галереї
ВМ. Дрезденська галерея, галерея Уффіці. Ермітаж
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Замалювати фасад або інтер’єр
галереї сучасного мистецтва
|
С. 168-173
С. 168-173
|
|
31
|
|
|
Збереження мистецьких надбань: бібліотеки
ВМ. Монастирські бібліотеки, Радкліф в Оксфорді,
бібліотека Конгресу США, Національна бібліотека України
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Диспут «Сучасна бібліотека втратила титул «храм
мудрості»
|
С. 174-179
|
|
32
|
|
|
Збереження мистецьких надбань. Подорож незвичними
музеями світу
ВМ. Презентації учнів
ММ. Музичний супровід (за вибором
учнів)
МД. Презентація проектів
|
С. 179
|
|
33
|
|
|
Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність
ВМ. П. Брейгель «Вавилонське
стовпотворіння». Палац Альгамбра в Гранаді. Будівля філармонії в Ужгороді.
Поль Гоген «Таїтянки». М.Врубель «Етюд у східному стилі»
ММ. Музичний фольклор різних народів
МД. Оформити запрошення в обраному національному
стилі
|
С. 192-197
|
|
34
|
|
|
Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі
ВМ. Твори Іллі Рєпіна, Івана Марчука.
ММ. С.Крушельницька Арія Чіо-Чіо-Сан з
опери Дж.Пуччіні.
МД. Сенкан зі словом «мистецтво»
|
С. 198-203
|
|
35
|
|
|
Урок-екскурсія. Полікультурність в пам’ятках рідного
краю
Оцінювання навчальних досягнень учнів
ВМ. Візуальний ряд у підручнику
ММ. Музичний супровід за вибором
МД. Мистецька вікторина
|
С. 204-205
|
|
Календарно-тематичне планування
з мистецтва
у 9 класі
(за підручником Л.Масол)
Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво.
5-9 класи» , затвердженою наказом МОН
молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених
наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
9 клас. «Мистецтво в культурі
сучасності»
ВМ: твори візуального мистецтва для сприймання;
ММ: твори музичного мистецтва для сприймання;
МД: мистецька діяльність
№
|
Дата
|
Тема. Зміст уроку
|
Підручник
|
Частина І. «Стилі та напрями
мистецтва»
|
|||
1
|
|
Вступ. Від модерну до модернізму
ВМ: А.Гауді Будинок Бальо; В.Городецький. Будинок з химерами; Г.Нарбут
Українська абетка; Г.Клімт Поцілунок; П.Пікассо Автопортрети
ММ. А.Онеггер Пасіфік 231
МД. Групова
робота «Яким я бачу ХХ століття»
|
С. 7-11
|
2
|
|
Школи і лідери європейського
модерну
ВМ. В.Орта, Е.Гімар,
О.Вагнер, А.Гауді , О.Бердслі, А.Муха,
Г.Клімт, Л.К.Тіффані
ММ. І.Стравінський Сюїта з
балету «Жар-птиця»
МД. Ескізи меблів, посуду в
стилі однієї зі шкіл європейського модерну (сецесія, ар-нуво, а-ля Клімт)
|
С. 13-19,
21-22, 24-25
|
3
|
|
Школи і лідери європейського модерну. Український модерн
ВМ. І Левинський, В.Кричевський, Г.Нарбут, О.Кульчицька
ММ. М.Леонтович Хорові обробки пісень. «Дударик»
МД. Ескіз
візерунка кахлі «Український модерн»
|
С.17, 20, 23-24
|
4
|
|
Символізм – вступ у ХХ століття
ВМ. М.Реріх, М.Врубель, М.Чюрльоніс, М.Жук
ММ О.Скрябін «Прометей»
МД. Ескіз
афіші для виставки символістів або ескіз обкладинки диску «Прометей»
|
С. 26-37
|
5
|
|
Мінливість вражень імпресіоністів
ВМ. К.Моне, К.Піссарро, Е.Дега, О.Ренуар, О.Мурашко
ММ. М.Равель
Гра води
МД. Утвори
«живий» натюрморт з осіннім листям, добери різне кольорове тло. Сфотографуй,
порівняй враження
|
С. 38-43, 48-49,
50-51
|
6
|
|
Мінливість вражень. Постімпресіонізм
ВМ. П.Сезанн, В.Ван Гог, П.Гоген, П.Сіньяк
ММ. К.Дебюссі Післяполудневий відпочинок фавна
МД. Створіть
марину в стилі пуантилізму
|
С. 44-51
|
7
|
|
Митці авангарду. Кубізм
ВМ. П.Пікассо, Ж.Брак, О.Архипенко
ММ. Е.Саті
Парад (балет)
МД. Колаж на
тему музики у стилі кубізму
|
С. 52-57
|
8
|
|
Митці авангарду. Футуризм.
Оцінювання навчальних досягнень
ВМ. Т.Марінетті, У.Боччоні, К.Кара, Д.Бурлюк, О.Богомазов
ММ. Л.Руссоло Зустріч автомобілів з аеропланом
МД. Живописна
динамічна футуристична композиція
|
С. 58-61
|
9
|
|
Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм
ВМ. В.Кандинський, К.Малевич, П.Мондріан, Р.Делоне,
ММ. І.Стравінський Регтайм для 11 інструментів.
МД. Оформлення
побутових речей за мотивами П.Мондріана
|
С. 62-67
|
10
|
|
Лабіринтами художньої абстракції. Конструктивізм
ВМ. В.Єрмилов, О.Екстер, Ле Корбюзьє
ММ. Я.Ксенакіс
МД. Рельєфна
композиція за мотивами українського авангарду
|
С. 68-71
|
11
|
|
У пошуках художньої експресії. Мотив крику та самотності
ВМ. Е.Мунк, О.Дікс, Е.Барлах
ММ. А.Шенберг
Місячний П’єро (Мадонна)
МД. Сенкан
|
С. 72-78
|
12
|
|
У пошуках художньої експресії. Фовізм
ВМ. П.Клее, А.Модільяні, А.Матісс
ММ. К.Орф
Карміна Бурана
МД. Етюд у
манері експресіоністів
|
С. 79-83
|
13
|
|
Повернення до ідеалів краси минулого. Неокласицизм
ВМ. Володимирський собор, Львівська політехніка, В.Городецький,
З.Серебрякова, М.Бойчук, Т.Яблонська, А.Ерделі
ММ. П.Хендеміт
Симфонія «Художник Матіас» (Концерт янголів)
МД. Замальовки
сучасних споруд, в архітектурі яких є ознаки неокласицизму
|
С.84-89, 91-93
|
14
|
|
Повернення до краси ідеалів минулого. Примітивізм
ВМ. А.Руссо, Н.Піросмані, М.Приймаченко, К.Білокур
ММ. І.Стравінський
Балет «Весна священна», М.Леонтович Щедрик. Л.Дичко Фрески за картинами
К.Білокур
МД. Ескізи дитячого одягу в стилі «примітивізм»
|
С.89-90, 94-95
|
15
|
|
Постмодернізм.
ВМ. М.Дюшан, Д.Поллок, Е.Уорхол, В.Вазарелі
ММ. А.Шнітке
Концерто гроссо №1 (рондо)
МД. Замалювати
свій варіант оптичної ілюзії в стилі геометричної абстракції
|
С. 96-102, 106
|
16
|
|
Постмодернізм. Новорічна інсталяція.
Оцінювання навчальних досягнень
ВМ. В.Татлін, Д.Кошут
ММ. Є.Станкович
Симфонієтта
МД. Створити
новорічно-різдвяні арт-інсталяції
|
С. 102-107
|
Частина ІІ. «Екранні мистецтва.
Форми поширення мистецтва»
|
|||
17
|
|
Кіномистецтво. Види кіно
ВМ. Огюст і
Луї Люм’єри Кадри із фільмів. Ч.Чаплін
Фрагменти фільмів. М-фи
ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Титаник».
МД. Підберіть музику до фільму
Чапліна
|
С. 112-116
|
18
|
|
Кіномистецтво. Мова кіно
ВМ. Кадри з к-ф «Зоряні війни», «Аватар», «Матриця»
(Великий план, загальний план, ракурс, середній план)
ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Аватар». Дж.Вільямс
Саундтрек з к-ф «Зоряні війни» .
МД. Вигадайте свій атрибут кінопремії.
Замалюйте його
|
С.117- 123
|
19
|
|
Жанри кіно
ВМ. Фрагменти к-ф «П’ятий елемент» реж. Л.Бессон,
«Сталкер» реж. А.Тарковський, «Матриця» реж. Л. та Е.Вачовські, «Ромео і
Джульєтта» реж. К.Карлей;
ММ. Л.Бернстайн Мюзикл
«Вестсайдська історія», Л.Уеббер
Рок-опера «Ісус Христос - суперзірка», мюзикли «Кішки», «Привид опери» . О.Рибніков Рок-опера «Юнона і
Авось»
МД. Порівняй образне рішення кіноплакатів. Яке з них, на
твою думку, є найвиразнішим? Вигадай кіноплакат до улюбленого фільму
|
С.124-130
|
20
|
|
Стилі кіно
ВМ. Фрагменти к-ф
«Донька води» реж. Ж.Ренуар,
«Носферату.Симфонія жаху» реж. Ф-В.Мурнау, «Марш машин» реж. Е.Деслава,
«Андалузький пес» реж. Л.Бунель і С.Далі, «Кримінальне чтиво» реж.
К.Тарантіно.
ММ. А.Онеггер «Пасіфік 231»
МД. Придумай концепт персонажа для
фентезі. Намалюй ескіз або створи комп’ютерний образ
|
С.131-133
|
21
|
|
Українське кіно: мозаїка видів і жанрів
ВМ. Фрагменти к-ф
В.Холодної, «Земля», «За двома зайцями», «Вогнем і мечем», «Богдан
Хмельницький», м-ф «Як козаки», «Пластилінова ворона», «Капітошка»
ММ. М.Скорик Музика з мультфільму «Як козаки куліш
варили»
МД. Створи образ тварини – персонажа
української народної казки у стилі петриківського розпису
|
С.134-145
|
22
|
|
«Українське поетичне кіно»: постаті
ВМ. Фрагменти к-ф «Тіні забутих предків» реж
С.Параджанов, «Білий птах з чорною відзнакою» реж. Ю.Іллєнко, «У бій ідуть
лише «старі» реж. Л.Биков
ММ. А.Новіков Смуглянка , М.Скорик Музика з
к-ф «Тіні забутих предків»
МД. Виготов постер або рекламний
буклет для одного з фільмів «поетичного кіно»
|
С.138-139,142
|
23
|
|
Кінематографічні професії
ВМ. Фото відомих акторів та режисерів. Фрагменти м-ф У.Діснея, к-ф «Парк
Юрського періоду», «Клеопатра»,
«Пригоди Аліси в Країні чудес»,
ММ. Саундтреки Г.Циммера з м-ф «Король Лев», к-ф «Пірати
Карибського моря», «Код да Вінчі»
МД. Проекспериментуй із зображенням обличчя типажів
аніме.
|
С. 146-152
|
24
|
|
Кінематографічні школи
ВМ. Фрагменти к-ф «Леон» реж. Л.Бессон, «В джазі тільки
дівчата», «Гаррі Поттер»; «Шлюб по-італійськи», «Приборкання норовливого»; «Танцор діско»; «Сім самураїв» реж.
А.Куросава
ММ. Саундтреки Е.Морріконе
МД. Обери фільм, щоб презентувати одну
з шкіл кінематографу
|
С.152-159
|
25
|
|
Телебачення: погляд у світ.
ВМ. Кадри з телесеріалів, телепередач, телепрограм
ММ. Музичні відеокліпи.
МД. Презентувати телепрограму, якій надаєте перевагу
|
С. 160-165
|
26
|
|
Рольова гра «Телеміст»
Оцінювання навчальних досягнень учнів
ВМ. Фрагменти к-ф та м-ф (за вибором учнів)
ММ. Саундтреки – візитівки к-ф та м-ф
(за вибором учнів)
МД. Презентація проектів.
|
С. 166-167
|
27
|
|
Фотомистецтво
ВМ. Зразки художньої фотографії. А.Адамс. Ю.Химич.
А.Федецький. В.Пилип’юк
ММ. Композиції у виконанні П.Моріа
МД. Фотоколаж на обрану тему
|
С. 180-185
|
28
|
|
Рекламне мистецтво
ВМ. А.Муха Афіша для Сари Бернар. К.Мозер Афіша виставки
Сецесії. Зразки рекламної продукції. Емблеми музичних фестивалів
ММ. Класичні мелодії у сучасній
рекламі
МД. Створіть рекламу українських
музичних фестивалів або рекламні плакати про гуртки, секції, студії вашої
школи
|
С.186-191
|
29
|
|
Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї
ВМ. Історико-культурні заповідники України. Лувр. Прадо.
Дрезденська галерея, галерея Уффіці. Ермітаж. Британський музей. Національний
художній музей України. Музей писанки
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Замалювати фасад або інтер’єр
галереї сучасного мистецтва
|
С. 168-173
|
30
|
|
Збереження мистецьких надбань: бібліотеки
ВМ. Монастирські бібліотеки, Радкліф в Оксфорді,
бібліотека Конгресу США, Національна бібліотека України
ММ. Музичний супровід (за вибором)
МД. Диспут «Сучасна бібліотека втратила титул «храм
мудрості»
|
С. 174-179
|
31
|
|
Збереження мистецьких надбань. Подорож незвичними
музеями світу
ВМ. Презентації учнів
ММ. Музичний супровід (за вибором
учнів)
МД. Презентація проектів
|
С. 179
|
32
|
|
Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність
ВМ. П. Брейгель «Вавилонське
стовпотворіння». Палац Альгамбра в Гранаді. Будівля філармонії в Ужгороді.
Поль Гоген «Таїтянки». М.Врубель «Етюд у східному стилі»
ММ. Музичний фольклор різних народів
МД. Оформити запрошення в обраному
національному стилі
|
С. 192-197
|
33
|
|
Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі
ВМ. Твори Іллі Рєпіна, Івана Марчука.
ММ. С.Крушельницька Арія Чіо-Чіо-Сан з
опери Дж.Пуччіні.
МД. Сенкан зі словом «мистецтво»
|
С. 198-203
|
34
|
|
Оцінювання навчальних досягнень учнів
ВМ. Візуальний ряд у підручнику
ММ. Музичний супровід за вибором
МД. Мистецька вікторина
|
С. 204-205
|
35
|
|
Урок-екскурсія. Полікультурність в пам’ятках рідного
краю
|
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ»:
Директор Білоусівського НВК
_________ А.С.Гафінчук
«____»___________2016 р.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з
мистецтва
на 2016/ 2017н.р.
9 клас
Учитель
А.О.Самараш
Розглянуто на засіданні методичного об’єднання
вчителів
з предметів художньо-естетичного
циклу.
Протокол № 1від 30. 08. 2016р.
Керівник кафедри образотворчого та музичного
мистецтв, художньої культури, обслуговуючої та
технічної праці
МО
художньо-естетичного циклу
_______________ А.О.Самараш
|
«ПОГОДЖУЮ»:
Заступник директора
з
навчально-виховної роботи
_______________В.П.Парада
«__»________________2016 р.
|
Зведена таблиця розподілу навчального часу
Семестр
|
Загальна кількість навчальних
годин
|
Кількість годин на тиждень
|
Кількість контрольних робіт
|
Кількість тематичних оцінювань
|
І
|
16
|
1
|
2
|
2
|
II
|
18
|
1
|
2
|
2
|
Усього
|
34
|
1
|
4
|
4
|
За програмою: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з художньої
культури 9-11 класи / Програму підготували Л.
Масол., Н.Миропольська,; за редакцією
С.О. Карамана. – К.: Перун, 2005. –
100с.
До підручника: Климова Л.В., Художня культура.
Підручник для 9 класу загальноосвітніх
навчальних закладів (класів). – К.:
Вид-во «Літера», 2009 р.
Школа, що є осередком національної культури,
здатна сприяти як становленню національної ідентичності школярів, так і
розумінню ними різноманіття сучасних культур.
Розробка змісту навчальної програми “Художня
культура” (9-11 кл.) здійснювалася відповідно до Державного стандарту базової
та повної загальної середньої освіти в галузі “Естетична культура”.
Мета вивчення художньої
культури в загальноосвітніх навчальних закладах полягає в особистісному
художньо-естетичному розвитку учнів, формуванні у них світоглядних орієнтацій і
компетенцій у сфері художньої культури, вихованні потреби у творчій
самореалізації та духовному самовдосконаленні у процесі опанування цінностями
української та зарубіжної культурно-мистецької спадщини.
Курс «Художня культура» покликаний вирішити такі головні завдання:
- збагачення
емоційно-естетичного досвіду учнів, формування культури почуттів, пробудження
особистісно-позитивного ставлення до мистецьких цінностей;
- опанування
учнями художньо-практичними вміннями та навичками, формування комплексу
художніх компетенцій, що забезпечують здатність керуватися набутими знаннями та
вміннями у самостійній діяльності, у процесі самоосвіти;
- розуміння
учнями зв’язків мистецтва з природним, соціальним і культурним середовищем
життєдіяльності людини, усвідомлення власної причетності до художніх традицій
свого народу з одночасним розумінням особливостей інших національних картин
світу.
- виховання культури міжнаціонального
спілкування через вивчення художніх традицій народів різних країн.
Програма ґрунтується на принципах цілісності, наступності, системності та варіативності
змісту, органічної єдності національних і загальнолюдських цінностей,
діалектичної взаємодії культурологічного та антропологічного підходів (“людина в культурі - культура в людині”).
У 9 класі відбувається узагальнення мистецьких знань учнів, набутих у 1-8 класах, і
втілюється ідея пропедевтики культурологічної
освіти, що є базовою у старшій профільній школі. Таким
чином, забезпечується послідовність і наступність змісту художньо-естетичної
освіти. Матеріал 9 класу систематизований відповідно до видової, жанрової
та стильової специфіки мистецтва, що є ядром художньої культури.
Змістове наповнення тем передбачає формування в учнів ціннісносмислових, загальнокультурних,
навчально-пізнавальних та інформаційних компетенцій, що досягається
вивченням шедеврів мистецтва різних епох і народів, та комунікативних, творчо-діяльнісних
і самоосвітніх компетенцій, що передбачає оволодіння досвідом самостійної
творчої діяльності, сприймання цієї діяльності як невід’ємної частки свого
життя.
Орієнтовні практичні завдання до тем спрямовані на
формування потреби у спілкуванні з творами мистецтва, розвиток творчих
здібностей учнів та розширення їхнього внутрішнього
досвіду, наповненого особистісним смислом. Учитель може їх замінювати, але не
відходити від контексту теми, що вивчається.
Особливостями організації навчально-виховного процесу
є такі позиції:
1. Розуміння мистецтва це творчий процес
співпереживання та інтерпретації, що носить активно діалогічний характер. Саме “діалог культур” дає змогу особистості
не тільки прилучитися до вітчизняних і загальнолюдських цінностей, а й
самовизначитися у світі культури, включитися в її творення, удосконалюючи
насамперед власний духовний світ.
2. На уроці має панувати атмосфера святковості, гармонії й
доброзичливості, яка сприяла б передачі аури творів мистецтв та викрешувала б
іскру емоційної позитивної енергії, яку можна отримати тільки в мистецтві.
3. Педагог має бути комунікативно виразним, аби учні не тільки
розуміли, а й позитивно сприймали як мовлення учителя, так і паралінгвістичний
контекст мови (доречність жестів, міміки, зовнішній вигляд тощо) та елементарно
володіли цим мистецтвом самі.
4. Уроки „Художньої культури” мають розвивати в учнів
почуття успіху від власних досягнень у царині мистецької культури, впевненості
в спроможності самостійно вирішувати художні завдання.
Резервний час може
використовуватися на тематичне оцінювання, регіональний компонент, узагальнення
розділу (теми), відвідування виставок, музеїв тощо.
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів
|
||
Розділ І.
Мистецтво в просторі культури
(14 год. )
Тема 1. Види і мова мистецтв
(1год.)
Види мистецтва та специфіка їх
художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні)
види мистецтв. Поняття “образ” у мистецтві. Світ людини й образ світу у
мистецьких шедеврах. Мистецтво - основа художньої культури.
Орієнтовні
практичні завдання: Створити плакат або кросворд “Види мистецтва” (робота в групах).
Тема 2. Візуальні мистецтва (4
год.)
Архітектура. Види,
художні засоби.
Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла
скульптура, рельєф).
Графіка. Художні засоби (лінія, пляма, контур).
Види: оригінальна, тиражна, промислова.
Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства.
Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний,
марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний,
біблійний, батальний, побутовий.
Декоративно-ужиткове
мистецтво. Різновиди:
вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка, художня обробка металу,
дерева, шкіри, вироби з бісеру. Український костюм. Костюми народів світу.
Художня
фотографія.
Комп’ютерна
графіка. Художні можливості
та застосування в культурі.
Орієнтовні
практичні завдання: Замальовки фрагментів архітектурних споруд різних
епох.
Створення скульптури малих форм
(ліплення, паперопластика,) або зразка народної іграшки (з костюмом,
прикрасами).
Виконання графічних та живописних
робіт у різних жанрах (індивідуальна робота) або декоративної композиції - панно
для шкільного інтер’єру (колективна робота).
Тема 3. Жанрова палітра
музичного мистецтва (3 год.)
Музика вокальна, інструментальна,
театральна. Музичні жанри і форми - вокальні (пісня, романс, гімн), хорові
(кантата, ораторія), камерно-інструментальні (соната, сюїта, квартет тощо),
симфонічні (симфонія, увертюра, концерт), музично-театральні (опера, балет,
оперета, мюзикл). Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп, рок).
Орієнтовні
практичні завдання: Спів пісень. Інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення образного
змісту, жанру, форми.
Порівняння звучання музичних
інструментів різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис.
Запис музичних творів для шкільної фонотеки
(за жанрами, напрямами).
Тема 4. Театр як синтез
мистецтв (2 год.)
Основні елементи художньо-образної мови
театрального мистецтва. Театральні професії (актор, режисер та ін.).
Хореографія - вид сценічного мистецтва.
Орієнтовні
практичні завдання: Створення ляльок до театральної вистави
(рукавичних, маріонеток, вертепних) або театральних масок - грецької,
японської, африканської, слов’янської (колективна робота).
Створення ескізу театральної афіші,
костюмів театральних героїв (робота в групах).
Тема 5. Екранні мистецтва
(3год.)
Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб
комунікації. Художні засоби кінематографу. Видатні режисери світового кіно.
Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне. Жанри кінематографу. Відеокліп.
Орієнтовні
практичні завдання: Перегляд фільмів (за телепрограмою тижня),
визначення видів і жанрів кіно.
Скласти каталог відеотеки
“Мистецтво країн світу” (колективна робота).
Тема 6. Поліхудожній
образ світу (1 год.)
Самооцінка знань з мистецтва у формі
тестування.
Орієнтовне
практичне завдання: Розробка і виконання тестових завдань (як варіант - комп’ютерних)
для самооцінки і взаємооцінки знань із різних видів мистецтва (робота в
парах).
Узагальнення
(2год.)
|
Учень
називає найвидатніших
митців світу та їхні твори;
розпізнає
види і жанри мистецтва;
описує
засоби художньо-образного
відображення духовного світу людини в різних видах мистецтва;
характеризує
художньо-образний зміст
творів; основні художньо-мовні засоби мистецтва (візуального, музичного,
хореографічного, театрального, екранних);
пояснює роль мистецтва у житті,
зміст понять (у межах програми);
наводить
приклади відомих музеїв і
галерей світу;
формулює
власні враження, отримані
під час спілкування з мистецтвом;
порівнює
художні засоби візуального,
музичного, хореографічного, театрального мистецтва, кіномистецтва;
аналізує
та інтерпретує художні
твори за змістом та мовними засобами;
оцінює значущість різновидів мистецтва для
сучасної людини;
аргументує
оцінні судження щодо ролі
мистецтва у власному житті;
використовує
спеціальну мистецьку
термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої самореалізації;
показує
на карті пам’ятні місця
рідного краю, пов’язані з розвитком мистецтва і культури;
уміє
толерантно вести дискусію з
питань мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального,
кіномистецтва); знаходити інформацію для збагачення знань із різних видів
мистецтва, для художньої самоосвіти.
|
||
Розділ ІІ. Основи художньої
культури (17год.)
Тема 1. Художня культура як
духовне явище (2 год.)
Загальне уявлення про культура та її роль у
суспільстві. Збереження національної культурної спадщини. Художня культура
народна і професійна взаємодія, духовна і світська культура.
Орієнтовні практичні завдання: Порівняти зразки народної і
професійної художньої культури, знайти ознаки взаємодії.
Тема
2. Художня культура і світ людини (2год.)
Культура і людина в сучасному світі.
Відображення емоцій і почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої
культури. Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації
особистості.
Орієнтовні
практичні завдання:
Порівняти засоби вираження внутрішнього світу людини у різних видах
мистецтва.
Виразити власні думки і почуття у
реалістичній або абстрактній композиції (вид мистецтва і техніка - за
вибором).
Тема 3. Художні напрями та
стилі (6год.)
Періодизація розвитку художньої культури.
Поняття: “стиль епохи”, “національний стиль”, “індивідуальний стиль митця”.
Великі європейські стилі: античність, готика, Ренесанс, бароко, класицизм,
романтизм, реалізм, імпресіонізм тощо. Художні напрями мистецтва ХХ ст.: від
модернізму до постмодернізму. Особливості культур Заходу і Сходу.
Орієнтовні
практичні завдання: Порівняння відомих архітектурних пам’яток світу, музичних і
живописних творів різних художніх напрямів.
Створення графічних і живописних композицій
у різних художніх стилях і техніках, зокрема в українському народному стилі
(Петриківка) і “у східному стилі” (”Птахи і квіти”).
Тема 4. Художня культура і
середовище (2 год.)
Форми збереження культурної спадщини
(бібліотеки, музеї, театри, галереї тощо). Провідні художні музеї світу
(Лувр, Прадо, Дрезденська галерея, Ермітаж тощо). Дизайн і реклама - складові
художньої культури. Роль засобів масової інформації у поширенні мистецьких
цінностей.
Орієнтовні
практичні завдання: Проаналізувати мистецькі передачі радіо і телебачення, написати
критичний відгук.
Створити проект реклами промислового виробу
для школи (форма, обладнання кабінету, меблі).
Здійснити віртуальну подорож “Провідні музеї
світу”.
Тема 5. Художня культура
рідного краю (3 год.)
Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю.
Культурно-мистецькі заклади, (театри, музеї, концертні зали тощо). Пам’ятні
місця краю, пов’язані з життям і творчістю відомих митців. Регіональні центри
народних промислів і ремесел. Етнорегіональний фольклор (музичний, танцювальний).
Орієнтовні практичні завдання:
Виконання композиції “Вулиця, якою я йду до
школи” або створення зразка декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням
регіональних традицій української культури.
Записати зразки музичного фольклору,
поширені у регіоні.
Скласти карту туристичного маршруту
“Пам’ятки художньої культури рідного краю” (колективна робота).
Тема 6. Полікультурний образ
світу (2 год.)
Поняття “художня картина світу”, “художній
образ світу”. Полікультурність суспільства сучасної доби.
Орієнтовні
практичні завдання:
Порівняти особливості музично-танцювального фольклору і національних костюмів
різних народів світу, зокрема тих, що проживають в Україні (українців,
поляків, угорців, кримських татар тощо).
Узагальнення
( 2 год.)
|
Учень
називає основні художні
стилі і напрями;
розпізнає
зразки народної і
професійної, світської і сакральної,
(у межах програми);
спостерігає
за особливостями
розвитку художньої культури рідного
краю;
характеризує
особливості художніх стилів
і напрямів;
пояснює
значення художньої культури
в розвитку людства, сенс понять “діалог культур”, “духовна культура”, “масова
культура”, “полікультурний”;
наводить
приклади взаємодії народної
і професійної художньої культури;
формулює
власні враження, отримані
під час спілкування з шедеврами української та зарубіжної художньої культури,
зразками мистецтва рідного краю;
порівнює
твори різних національних і
авторських стилів, фольклор народів світу;
класифікує
твори мистецтва за
художніми напрямами;
аналізує
та інтерпретує художній
зміст творів мистецтва;
оцінює
значущість мистецтва в
діалозі культур; роль ЗМІ у поширенні мистецьких цінностей;
аргументує
оцінні судження щодо ролі
художньої спадщини в житті людини та суспільства;
використовує спеціальну термінологію, набуті знання у процесі
художньо-творчої діяльності;
показує на карті місцезнаходження найвизначніших пам’яток української
та зарубіжної художньої культури;
уміє
толерантно вести дискусію з
питань культури, знаходити джерела для художньої самоосвіти.
|
||
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів
|
|||
Рівні
навчальних
досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
|
І. Початков.
|
1
|
Учень
сприймає та відтворює тематичний матеріал з художньої культури на частковому
рівні, однозначно його характеризує, демонструє недостатньо сформоване
художнє мислення, елементарні
навички та уміння у художньо-практичній діяльності.
|
|
2
|
Учень володіє незначною частиною тематичного матеріалу з художньої
культури, демонструє недостатньо сформований рівень сприймання мистецьких
творів, виявляє певні творчі вміння інтерпретувати культурно – мистецькі
явища, володіє незначною частиною спеціальної
термінології; словниковий запас в основному дозволяє викласти думку на
елементарному рівні.
|
||
3
|
Учень здатний сприймати та інтерпретувати окремі художньо-культурні явища, знає незначну
частину тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом.
|
||
ІІ. Середній
|
4
|
Учень здатний сприймати та інтерпретувати культурно-мистецькі явища
на репродуктивному рівні, не завжди
розуміє художньо – образної сфери мистецьких творів; застосування знань та
термінологічного запасу на практиці задовільне.
|
|
5
|
Учень володіє знаннями та вміннями, які дають змогу інтерпретувати
окремі культурно – мистецькі явища, недостатньо вміє сприймати,
інтерпретувати мистецькі твори, які
вимагають абстрактного мислення; виявляє недостатні знання спеціальної
термінології; словниковий запас небагатий.
|
||
6
|
Учень може сприймати та інтерпретувати значну частину тематичного
матеріалу з художньої культури, але
має недостатньо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та
логічно характеризує окремі мистецькі твори, потребує уточнень і додаткових
запитань; учень виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але
не завжди вміє самостійно зробити аналіз культурно – мистецьких явищ,
порівняння та висновки.
|
||
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень здатний сприймати та інтерпретувати художньо-культурні явища,
не завжди робить переконливі висновки, не завжди послідовно викладає своє
думки. Допускає термінологічні
помилки; володіє основним програмно-тематичним матеріалом, але знання
недостатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у художній
діяльності учня.
|
|
8
|
Учень уміє сприймати і відтворювати окремі художньо-культурні явища,
досить повно характеризує
художньо-образний зміст мистецьких творів, але демонструє стандартне
мислення, бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє
поєднати своєрідність художніх образів та життєвих явищ; учень не завжди
володіє спеціальною термінологією під
час інтерпретації культурно-мистецьких явищ.
|
||
9
|
Учень виявляє достатнє засвоєння тематичного матеріалу з художньої культури, але
допускає несуттєві неточності у використанні спеціальної термінології, що
потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки в
інтерпретації мистецьких творів і мовленнєвому оформленні власних роздумів
щодо культурно - мистецьких явищ; не завжди самостійно може систематизувати
та узагальнювати тематичний матеріал.
|
||
ІV.
Високий
|
10
|
Учень має міцні інтегровані знання, виявляючи їх
усвідомлення, але, аналізуючи художньо-культурні явища, допускає неточність
формулювань та використання спеціальної
термінології, не завжди обгрунтовано може довести власну думку щодо
мистецьких творів, самостійно інтерпретувати їх зміст. Вказані неточності
може виправляти самостійно.
|
|
11
|
Учень володіє тематичним матеріалом з художньої культури у межах
програми, вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових
інтегрованих художньо-творчих завданнях, виявляє знання спеціальної термінології, їх
усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати культурно – мистецькі явища
у їх взаємозв’язках, асоціювати їх з життєвими явищами.
|
||
12
|
Учень має ґрунтовні, усвідомлені знання з художньої культури, здатний
систематизувати, узагальнювати, сприймати та інтерпретувати інтегровані
художньо – культурні явища на основі взаємодії різних видів мистецтв, широко
застосовувати асоціативні зв’язки між художніми творами та життєвими явищами. Учень свідомо використовує спеціальну
термінологію у роздумах, висновках та узагальненнях щодо художніх образів, пропонує нетипові, цікаві
варіанти інтерпретації художньо-культурних явищ; рівень художньо –творчого
мислення, світопізнання і світовідчуття високий; самостійно використовує
набуті знання, вміння та здібності в
художній діяльності.
|
||
Календарно - тематичне планування
з художньої культури для 9 класу
(35 год. на рік, 1 год. в
тиждень)
І семестр(16 годин)
Тема №1. Мистецтво в просторі культури
|
|||||||
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Орієнтовне практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний
процес
|
Домашнє завдання
|
1.
|
Введення
в тему. Види і мова мистецтва
|
Види мистецтв та специфіка їх художньо образної
мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтва.
Поняття образ у мистецтві. Мистецтво – основа художньої культури
|
Створення плану
чи кросворду “Види мистецтва” (робота в групах)
|
Образотворчі
та музичні шедеври світової класики
|
Скласти
схему “Види мистецтва” (індивідуальна робота)
|
||
2.
|
Візуальні
мистецтва
|
Індивідуальне
письмове опитування на картках;
Презентація
схем “Види мистецтва”
|
Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура.
Об`ємно-просторова пластична мова (кругла
скульптура, рельєф)
|
Замальовки
фрагментів архітектурних споруд. Ліплення скульптур малих форм
|
Музичні
твори; А.Вівальді. “Пори року”,
Й.-С.Бах.
“Браденбургзький концерт №2
|
Створити
на вибір скульптуру малих форм із пластиліну зразка народної іграшки
(костюму) (індивідуальна робота)
|
|
3.
|
Оформлення
виставки поробок;
Опитування
в парах “Види архітектури та скульптури
|
Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства.
Види і жанри живопису.
Графіка. Художні засоби, види графіки
|
Виконання
графічних та живописних робіт в різних жанрах (індивідуальна робота)
|
Мультимедійні
слайди, відеозапис “У музеях Італії”
|
Виконати
проект (малюнок) декоративне панно. Підготувати живописні твори до виставки
(робота в групах)
|
||
4.
|
Художній
вернісаж “Живопис та графіка” (оформлення).
Конкурс
на кращий проект панно
|
Декоративно-ужиткове мистецтво: різновиди
українських костюмів. Костюми народів світу
|
Аплікація
із тканини або створення моделі стилізованого українського одягу
|
Українські
народні пісні в обробці М.Леонтовича. Фотоальбом “Український костюм”
|
Продовжити
колективну роботу над панно. Скласти запитання-картки
|
||
5.
|
Узагальнюючий
урок з теми “Візуальні мистецтва”
|
Опитування
в парах.
Самостійна
письмова робота по варіантах
|
Художня фотографія. Комп`ютерна
графіка
|
Робота
з мультимедійними засобами, перегляд фото або створення комп`ютерного
графічного малюнку
|
Мультимедійні
слайди
|
Підготувати
до здачі панно. Скласти таблиці “Візуальні мистецтва”
|
|
6.
|
Жанрова
палітра музичного мистецтва
|
Виставка
панно.
Повторення
музичних жанрів (фронтальне усне опитування)
|
Музичні жанри і форми.
Вокальна, інструментальна, театральна музика
|
Спів
пісень (за вибором),
інтерпретація прослуханих музичних творів. Визначення образного змісту,
жанру, форми
|
Портрети
діячів музичного мистецтва
|
Підготувати
схему-таблицю “Жанри і форми музики”
|
|
7.
|
Формальне
опитування
|
Напрями масових жанрів: джаз, диско, поп, рок
тощо
|
Порівняння
звучання інструментів різних народів світу
|
Картки
із зображенням музичних інструментів або комп`ютерна
презентація “Музичні інструменти”. Відеозапис виступів гуртів естради
|
Підготовка
до контрольної роботи, повторення матеріалу
|
||
8.
|
Узагальнення матеріалу
|
Письмова контрольна робота
|
|||||
9.
|
Театр як синтез мистецтв
|
Інтерв`ю та
коментарі “Що таке театр?”
|
Основні елементи художньо-образної мови
театрального мистецтва
|
Робота
в групах: створення театральної афіші або костюмів (ескізу) театральних
героїв обраного спектаклю
|
Перегляд
фотоальбому “Театри світу”, музичні
твори: опери Д.Верді
|
Підготовка
проекту, підготувати буклет (плакат) “Театральні професії”
|
|
10.
|
Рольова
гра “Театральні професії”
|
Хореографія – вид сценічного мистецтва.
Театральні професії.
|
Індивідуальна
робота: створення ескізу ляльок до театральної вистави або створення
театральних масок (грецька, японська, африканська)
|
Відеоперегляд балету чи спектаклю. Музичні твори до
театральних вистав (за вибором)
|
Виготовлення
ляльок для театральної вистави
|
||
11.
|
Екранні
мистецтва
|
Мозковий
штурм “Що таке кіно?”
|
Екранні мистецтва: кіно, відео, ТV як мистецтво і засіб комунікації. Художні
засоби кінематографу.
|
Перегляд
фрагментів кіно, створення каталогу “Улюблені ТV-програми”
|
Відео
альбоми “Видатні режисери”
|
Переглянути
кіно і визначити види. Підготовка доповіді “Видатні режисери”
|
|
12.
|
Доповіді
“Видатні режисери”
|
Видатні режисери світового кіно
|
Складання
відео ряду “Режисери кіно”, перегляд фрагментів фільму
|
Портрети
видатних режисерів
|
Скласти
каталог “Улюблені фільми”. Альбом “Зірки кіно” (групова робота)
|
||
13.
|
Презентація
каталогів “Мої улюблені фільми”.
Презентація
альбомів “Зірки кіно”
|
Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне.
Жанри кінематографу. Відеокліп
|
Перегляд
фрагментів кіно, визначення видів
|
Портрети
видатних акторів світового кіно
|
Підготувати
тестові завдання для самостійної роботи
|
||
14.
|
Поліхудожній
образ світу
|
Самооцінка
знань у формі тестування
|
Поліхудожній образ світу
|
Виконання
тестових завдань
|
Таблиці,
схеми з теми
|
Підготовка
до контрольної роботи
|
|
15.
|
Узагальнення матеріалу
|
Письмова контрольна робота
|
|||||
16.
|
Узагальнення
вивченого матеріалу
|
Контрольний урок. Залік (усний або письмовий) з
теми “Мистецтво в просторі культури”
|
Вчитель ______________________________ Поліщук Н.М.

IІ семестр (19 годин)
Тема2 .
«Основи художньої
культури»(19 годин)
|
||||||||
№
|
Тема
уроку
|
Перевірка
знань
|
Засвоєння
нового матеріалу
|
Орієнтовне
практичне завдання
|
Твори,
що інтегрують навчальний процес
|
Домашнє
завдання
|
Дата
|
Примотки
|
16
|
Художня культура як духовне явище
|
- мозковий штурм «Що таке культура і її роль в суспільстві»
|
Культура
і її роль в суспільстві. Збереження національної спадщини
|
Складання схеми
|
Енциклопедія,
довідники
|
Написання
міні-твору «Культура та її роль в житті людини»
|
||
17
|
- опитування в парах
|
Художня
культура, народна і професійна взаємодія, духовна і світська культура
|
Порівняння зразків
народної і професійної художньої культури (індивідуальна, групова)
|
Довідникова
додаткова література
|
Підготувати тестові
завдання до самоопитування
|
|||
18
|
Художня культура і світ людини
|
- тестові завдання;
- самоопитування;
- «10 запитань» класу
|
Культура
і людина в сучасному світі. Відображення емоцій, почуттів, думок і мрій
людини у цінностях художньої культури
|
Міні-твір
«Світ емоцій і думок»
|
Енциклопедія;
репродукції
портретів людей різних епох
|
Підготувати картки
до опитування
|
||
19
|
- індивідуальне опитування на картках;
- завдання «знайди помилку в тексті»
(колективна робота)
|
Художня
культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації
|
Скласти реалістичну
чи абстрактну композицію «Сучасна культура»
|
Альбом «Сучасна
культура»
|
Скласти композицію
до вернісажу
|
|||
20
|
Художні напрями і стилі
|
- оформлення вернісажу;
- опитування в парах;
- написання міні-твору.
|
Періодизація
розвитку художньої культури. Поняття: «Стиль епох», «Національний стиль»,
«Індивідуальний стиль митця».
|
Порівняти
архітектурні пам’ятники світу
|
Схема «Стилі»
|
Підготувати
доповіді.
Скласти
схему-таблицю «Стилі»
|
||
21
|
- самостійна практична письмова робота
|
Великі
європейські стилі: античність, готика.
|
створення графічної
і живописної композиції «Петриківка» (робота у групі)
|
Енциклопедія,
таблиця-схема, виставка робіт у народному стилі
|
Підготувати проекти
за темами: «Ренесанс, бароко, класицизм»
|
|||
22
|
- захист індивідуальних та колективних
проектів
|
Стилі:
ренесанс, бароко, класицизм.
|
Порівняння технік,
відеоперегляд, демонстрація альбому
|
Шедеври образотворчого
мистецтва
|
Підготувати тести
до теми
|
|||
23
|
- фронтальне опитування;
- тестові завдання до теми
|
Стилі:
романтизм, реалізм, імпресіонізм.
|
Перегляд і
порівняння графічних і живописних робіт
|
Робота з Internet,
портрети видатних митців
|
Підготувати альбоми
(у групі) «Романтизм, реалізм, сюрреалізм»
|
|||
24
|
Презентація
альбомів.
- Написання
міні-твору
|
Художні напрями ХХ
ст.
Особливості культури Заходу і Сходу
|
Створення таблиці “Стилі”
|
Довідник-енциклопедія
|
Підготовка до контрольної роботи
|
|||
25
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
- самостійна письмова робота
|
Контрольний урок
|
Письмова контрольна
робота
|
||||
26
|
Художня культура і середовище
|
- мозковий штурм «Форми збереження спадщини»
|
Форми
збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї).
|
Аналіз мистецьких
передач (дискусія).
Запис критичних
відгуків
|
Фотоіллюстрації
відомих бібліотек, музеїв, театрів світу
|
Підготовка проектів
«Музеї світу»
|
||
27
|
- захист проектів
|
Провідні
музеї світу. Дизайн і реклама. Роль ЗМС у поширенні мистецьких цінностей.
|
Виготовлення
проекту реклами промисловості
|
Буклети, реклами,
відео-передачі
|
Міні-твір «Мій
улюблений музей»
|
|||
28
|
Художня культура рідного краю
|
- читання кращих міні-творів;
- усне опитування
|
Пам’ятки
культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади.
|
Виконання
композиції «Вулиця, якою я йду до школи»
|
Музеї міста
(альбом), фоторепортаж
|
Записати фольклор
(у групах) експедиції
|
||
29
|
- перегляд композицій «Вулиця, якою я йду до
школи»;
- тестові завдання
|
Пам’ятні
місця краю. Регіональні центри народних промислів і ремесел
|
Створення зразка
декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням традицій (у групах)
|
Фото регіональних
музеїв
|
Підготувати альбом
«Моя музикальна родина», «Пісні мої»
|
|||
30
|
- презентація альбомів;
- фронтальне опитування
|
Етнорегіональний
фольклор (музикально-танцювальний)
|
Експедія «Пісні
наших родин»
|
Запис народних
пісень (у виконанні народних колективів області)
|
Скласти кросворд
«Культура рідного краю»
|
|||
31
|
Поліхудожній образ світу
|
Поняття
«Художня картина світу».
Художній
образ світу
|
Порівняти
особливості музично-танцювального фольклору.
|
Пісні
народів світу.
Відеозапис
танців
|
Підготувати тези до
параграфу
|
|||
32
|
Полікультурність
суспільної сучасної доби
|
Порівняння
національних костюмів.
Складання карти
|
Карта регіонів
України.
Народні пісні
різних районів
|
Повторити тези
|
||||
33
|
Узагальнення теми
|
Самостійна робота. Тести. Фронтальне
опитування
|
Повторення матеріалу за рік
|
Захист індивідуальних проектів
|
Схеми
|
Підготовка до контрольної роботи
|
||
34
|
Узагальнюючий урок за
ІІ розділ
|
-
|
Контрольний урок.
|
Повторення
матеріалу за рік
|
Вчитель ________________________ А.О.Самараш

Орієнтовне календарно-тематичне планування
уроків мистецтва у 9-А та 9-Б класах
Складено згідно з
навчальною програмою «Мистецтво. 5-9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених
наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
№
|
Дата
|
При-мітка
|
Тема.
Зміст уроку
|
Домашнє
завдання
|
Частина І. «Стилі та напрями мистецтва»
|
||||
1
|
04.09
|
Вступ. Від модерну до
модернізму
|
С. 7-11
|
|
2
|
11.09
|
Школи і лідери європейського
модерну
|
С. 13-19,
21-22, 24-25
|
|
3
|
18.09
|
Школи і лідери європейського модерну. Український модерн
|
С.17, 20, 23-24
|
|
4
|
25.09
|
Символізм – вступ у ХХ століття
|
С. 26-37
|
|
5
|
02.10
|
Мінливість вражень імпресіоністів
|
С. 38-43, 48-49,
50-51
|
|
6
|
09.10
|
Мінливість вражень. Постімпресіонізм
|
С. 44-51
|
|
7
|
16.10
|
Митці авангарду. Кубізм
|
С. 52-57
|
|
8
|
23.10
|
Митці авангарду. Футуризм. Тематичне оцінювання
|
С. 58-61
|
|
9
|
06.11
|
Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм
|
С. 62-67
|
|
10
|
13.11
|
Лабіринтами художньої абстракції. Конструктивізм
|
С. 68-71
|
|
11
|
20.11
|
У пошуках художньої експресії. Мотив крику та самотності
|
С. 72-78
|
|
12
|
27.11
|
У пошуках художньої експресії. Фовізм
|
С. 79-83
|
|
13
|
04.12
|
Повернення до ідеалів краси минулого. Неокласицизм
|
С.84-89, 91-93
|
|
14
|
11.12
|
Повернення до краси ідеалів минулого. Примітивізм
|
С.89-90, 94-95
|
|
15
|
18.12
|
Постмодернізм. Новорічна
інсталяція.
Тематичне оцінювання |
С. 96-102, 107
|
|
Семестр ІІ. «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва»
|
||||
16
|
15.01
|
Кіномистецтво. Види кіно
|
С. 112-116
|
|
17
|
22.01
|
Кіномистецтво. Мова кіно
|
С.117- 123
|
|
18
|
29.01
|
Жанри кіно
|
С.124-130
|
|
19
|
05.02
|
Стилі кіно
|
С.131-133
|
|
20
|
12.02
|
Українське кіно: мозаїка видів і жанрів
|
С.134-145
|
|
21
|
19.02
|
«Українське поетичне кіно»: постаті
|
С.138-139,142
|
|
22
|
26.02
|
Кінематографічні професії
|
С. 146-152
|
|
23
|
05.03
|
Кінематографічні школи
|
С.152-159
|
|
24
|
12.03
|
Телебачення: погляд у світ.
|
С. 160-165
|
|
25
|
19.03
|
Рольова гра «Телеміст» Тематичне
оцінювання
|
С. 166-167
|
|
26
|
02.04
|
Фотомистецтво
|
С. 180-185
|
|
27
|
09.04
|
Рекламне мистецтво
|
С.186-191
|
|
28
|
16.04
|
Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї
|
С. 168-173
|
|
29
|
23.04
|
Збереження мистецьких надбань: бібліотеки
|
С. 174-179
|
|
30
|
30.04
|
Збереження мистецьких надбань. Подорож
незвичними музеями світу
|
С. 179
|
|
31
|
07.05
|
Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність
|
С. 192-197
|
|
32
|
14.05
|
Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі
|
С. 198-203
|
|
33
|
21.05
|
Полікультурність в пам’ятках рідного краю
|
С. 204-205
|
|
34
|
28.05
|
Урок-екскурсія. Тематичне
оцінювання
|
Комментарии
Отправить комментарий