“Зарубіжна художня
культура” 11 клас (35 годин)
Тема 1. Візуальні мистецтва
№
|
Дата
|
Примітка
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Орієнтовне практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний
процес
|
Домашнє завдання
|
||
1.
|
Архітектура Європи
|
Повторення видів та жанрів
архітектури
|
Архітектура романського стилю.
Перлини готики
|
Проекти буклетів “Архітектура
Парижу”, “Архітектура Праги” (робота в групах)
|
Географічна карта світу
|
Підготовка доповіді про
архітектуру
|
||||
2.
|
Архітектура Європи
|
Індивідуальні доповіді з теми архітектура
|
Взірці архітектури бароко. Архітектура класицизму.
Модерн в архітектурі
|
Замальовки архітектурних споруд різних стилів
|
Ілюстрації споруд. Симфонічна музика
композиторів-класиків
|
Підготувати кросворд з теми “Зарубіжна архітектура”
|
||||
3.
|
Архітектура Близького та Далекого Сходу
|
Конкурс на кращий кросворд.
Фронтальне усне опитування
|
Культова арабсько-мусульманська
архітектура. Мавританський стиль. Храми Індії, Далекого Сходу, Велика
Китайська стіна
|
Малювання культових споруд архітектури
Близького і Далекого Сходу
|
Ілюстрації культових споруд
|
Індивідуальні малюнки з теми
|
||||
4.
|
Скульптура – гімн людини
|
Виставка малюнків. Письмова
робота з картками
|
Антична скульптура (Мірон,
Фідій, Пракситель)
|
Ліплення скульптури
|
Уривки з опер Дж.Верді
|
Підготувати “скульптури” з
прикладом античності (пластилін)
|
||||
5.
|
Скульптура – гімн людини
|
Виставка “скульптур”. Дискусія
на тему “Античні скульптури”
|
Мікеланджело – втілене відчуття
форми (“Оплакування Христа”, “Давід”, “Мойсей”, гробниця Медичі). Творчість
О.Родена
|
Бесіда на тему “Чому
Мікеланджело називають “учнем давніх” і “порушником традицій”?
|
Музичні уривки з опер
Дж.Россіні
|
Скласти схему-таблицю
“Характерні особливості творчості видатних скульпторів”
|
||||
6.
|
Образотворче мистецтво Італії:
Епоха “титанів”
|
Розгляд таблиць. Парне усне
опитування
|
Леонардо да Вінчі. Живопис як
одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця (“Джоконда”, “Тайна
вечеря”). Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його зв`язок з природою (“Сікстинська мадонна, Прекрасна
садівниця”), єдність благородного і духовного спілкування людей (фреска
“Афінська школа”)
|
Перегляд ілюстрацій й
порівняння стилів
|
Музика Ніно Рота до фільмів
Л.Віконті та Ф.Філліні
|
Підготувати доповідь “Живописці
Іспанії
|
||||
7.
|
Видатні живописці Іспаніі
|
Доповіді “Живописці Іспанії”
|
Ель Греко – поєднання
візантійських та готичних традицій у творчості. Д.Веласкес – вершина
іспанського живопису 17ст.
|
Перегляд ілюстрацій (письмовий
роздум)
|
Ель Греко. Святе сімейство
|
Дібрати ілюстрації до теми
“Ф.Гойя, С.Далі”
|
||||
8.
|
Видатні живописці Іспаніі
|
Фронтальне усне опитування.
Тести
|
Ф.Гойя – живописець і графік 19
ст., С.Далі – виразник модерністських течій 20 ст.
|
Дискусія на тему “Мої враження
від перегляду творів живопису”
|
Ф.Гойя. Автопортрет. Махи на
балконі. Портрет родини короля. С.Далі. Христос Сан Хуана де ла Круса
передчув громадянські війни в Іспанії
|
Малюнки в стилі сюрреалізму.
Підготувати доповіді на тему “Рубенс, Рембрандт”
|
||||
9.
|
Фламандський і голландський
живопис
|
Виставка малюнків. Доповіді про
фламандський та голландський живопис
|
Творчість П.Рубенса. Рембрандт
– великий голландець. Жанри (побутовий, портретний, біблійний)
|
Створення “живих сценок” за
сюжетами картин
|
П.Рубенс. Автопортрет.
Полювання на левів. Портрет камеристки. Рембрандт. Святе сімейство.
Повернення блудного сина
|
Підготувати кросворд
|
||||
10.
|
Російський живопис
|
Опитування в
парах. Кращий кросворд
(конкурс )
|
Історичний живопис (І.Рєпін,
В.Сурков, В.Васнєцов)
|
Складання оповідань за сюжетом
картин
|
Репродукції картин. Уривки
творів М.Глінки, П.Чайковського
|
Створення живописних картин
(індивідуально)
|
||||
11.
|
Російський живопис
|
Виставка малюнків
|
Пейзажний
живопис. І.Левітан. Портрети В.Сєрова. Геній М.Врубеля
|
Складання оповідань за сюжетом
картин
|
Уривки творів М.Римського-Корсакова,
М.Мусоргського
|
Дібрати ілюстрації до теми
“Китайський живопис”
|
||||
12.
|
Образотворче і
декоративно-прикладне мистецтво Далекого Сходу
|
Демонстрація ілюстрацій.
Роздуми. Твори за темою
|
Естетичний феномен китайського
живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо. Порцеляна – гордість
китайського мистецтва. Символічне навантаження твору
|
Розробка індивідуальних ескізів
малої пластики в китайській стіні
|
Сюй Вей. Квіти і рослини.
Фрагмент сувою. Уривки музичних творів Китаю
|
Підготувати малюнки тушшю
|
||||
13.
|
Декоративно прикладне мистецтво
Близького Сходу
|
Виставка малюнків. Опитування в
парах
|
Багдадська книжкова мініатюра.
Турецьке гончарське мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство
|
Малювання фрагменту за східними
мотивами (ескіз килима, книжкова мініатюра, тканини)
|
Ілюстрації з гончарними
виробами та килимами
|
Створення малюнків в східних
мотивах
|
||||
14.
|
Декоративно-прикладне мистецтво
Африки
|
Виставка малюнків
|
Естетика наївного мистецтва.
Культові маски та мала пластика. Мистецтво країн Магриба
|
Підготовка проведення конкурсу
масок тропічної Африки
|
Дух води. Дерев`яна маска інжо. Нігерія, Лондон, Британський музей.
Дерев`яна маска мак онде Мозамбік.
Музей Линден
|
Підготовка масок
|
||||
15.
|
Паркова культура
|
Версаль – зразок Європейського
парку. Природні парки Великобританії. Духовне явище японського ландшафтного
саду. Філософія ікебан та чайної церемонії
|
Підготовка макету куточку
англійського саду (ділянка шкільного подвір`я)
|
Наш Дж. Ридженте, парк у
Лондоні, музичний уривок “Бітлз”
|
Підготовка вечора “Чаювання в
японському стилі” (робота в групах)
|
|||||
16.
|
Паркова культура
|
Узагальнення знань. Письмова
тестова робота
|
||||||||
Тема 2. Візуальні мистецтва
1.
|
Європейська музична культура
|
Усне фронтальне опитування
|
Відень – центр європейської
музичної культури
(В.-А.Моцарт)
|
Слухання та аналіз музичних
творів Моцарта, перегляд ілюстрацій
|
Портрети європейських
композиторів, уривки творів Моцарта
|
Підготувати тези до теми,
фонозапис “Шедеври світової європейської культури”
|
||
2.
|
Європейська музична культура
|
Музична вікторина. Усне
опитування в парах
|
Великі композитори-романтики
(Ф.Шопен, Ф.Ліст). Французькі шансоньє
|
Створення проекту сценарію
“Віденський вальс”
|
Портрети композиторів та
виконавців
|
Підготовка вечора “Віденський
вальс”
|
||
3.
|
Музична культура Індії
|
Музична вікторина. Фронтальне
усне опитування
|
Індійський танець. Значення
поз, жестів, позицій рук (мудра), манера, спів. Музики і танець в індійському
кінематографі
|
Опанування основними позиціями
рук індійського танцю
|
Зображення музичних
інструментів: віна, сітар, сарні, табла, відео фрагментів індійських фільмів
|
Підготувати фрагменти танців (у
групах)
|
||
4.
|
Європейська музична культура
Далекого Сходу
|
Виконання фрагментів
індійського танцю (конкурс груп)
|
Пентатоніка. Китайська опера.
Традиційні музичні інструменти
|
Малювання ескізів музичних
інструментів, перегляд відео фрагментів
|
Янь Лимбень. Володарі різних
династій
|
Підготувати доповіді до теми
“Музика Америки”
|
||
5.
|
Музичні ритми Америки
|
Види і напрями сучасної популярної
музики: блюз, джаз, рок, поп-музика. Видатні музиканти і співаки
|
Спів під карооке. Вивчення
фігур латино-американських танців
|
Джазова музика, поп-музика
Америки (уривки)
|
Підготовка та проведення вечора
“Карнавал в Ріо” з фрагментами лаитино-американських танців
|
Тема 3. Театральне мистецтво
1.
|
Театральне мистецтво Японії. Японський театр
|
Театр НО: єдність драми, танцю та речитативу. Театр
Кабукі
|
Перегляд відео фрагментів опери. Театралізація
драматичних творів
|
Сцена театру НО. Маски театру НО: маска молодої жінки,
маска старого (дзе)
|
Підготувати доповіді “Італійська опера”
|
||||
2.
|
Італія – батьківщина оперного мистецтва
|
Доповіді “Італійська опера”
|
Творці оперних шедеврів (Дж.Россіні, Д.Пуччині,
Д.Верді). Театр Ла-Скала
|
Перегляд відео фрагментів
|
Дж.Россіні, Дж.Верді. Уривки з опер “Севільський
цирульник”, “Отелло” та ін.
|
Підготовка альбомів “Російський балет”
|
|||
3.
|
Російський балет
|
Перегляд альбомів. Дискусія “В чому краса рос. балету?”
|
Російський балет. Видатні композитори (П.Чайковський,
І.Стравінський)
|
Перегляд відео фрагментів. Створення проекту і
оформлення
|
В.Сєров .Афіша “Русские сезоны”. М.Плісецька. “Лебедине озеро”
|
Написання міні твору “Мої враження від російського
балету”
|
|||
4.
|
Російський балет
|
Усне опитування в парах. Читання фрагментів міні-творів
|
Видатні виконавці російського балету (Г.Павлова,
В.Ніжинський, Г.Уланова, М.Плісецька)
|
Перегляд фотоматеріалів. Підготовка матеріалів до
альбому
|
Портрети відомих балерин
|
Підготувати матеріали до альбомів
|
|||
5.
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
Письмове тестування
|
Повторення основних питань вивчених тем. Підсумки
|
Повторення матеріалу. Підготовка фотоальбомів
|
|||||
Тема 4. Кіномистецтво
1.
|
Європейський
кінематограф
|
Фронтальне опитування
|
Франція – Батьківщина кіно (видатні режисери, автори)
|
Кастинг на ролі в шкільному кіно
|
Фрагменти французьких кінофільмів
|
Підготовка ілюстрацій, фотоматеріалів
|
||
2.
|
Дискусія “Чи важко бути актором?”
|
Кіно Італії (режисери, актори)
|
Фото проби на виконання ролей, екранізації італійської
літератури
|
Фрагменти кінофільмів Італії, уривки сучасних
італійських фільмів
|
Написання сценарію фільму
|
|||
3.
|
Кіно США
|
Конкурс на кращий сценарій
|
Основні жанри американського кіно
|
“Кіно проби” на виконання ролей. Відео зйомка
екранізації твору американської літератури
|
Уривки сучасних американських фільмів
|
Підготувати сценарій фільму
|
||
4.
|
Мультфільми У.Діснея
|
Виставка малюнків
|
Мультфільми
У.Діснея (29 призів Оскар). Діснейленд
|
Підготовка проекту “Діснейленд в моєму місті” (робота в
групах)
|
Ілюстрації до мультфільмів
|
Малювання улюблених персонажів
|
||
5.
|
Урок-екскурсія
|
Оформлення виставки малюнків
|
Відвідування регіональних краєзнавчих та художніх
музеїв
|
Міні-твір “Мої враження від музеїв”
|
||||
6.
|
Мистецтво – посередник між культурами
|
Смисл будь-якої культури – її “провідність” щодо інших
культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу
|
Міні-твір “Внесок українських митців в духовну світову
культуру”
|
Підготувати схеми, таблиці
|
||||
7.
|
Мистецтво – посередник між культурами
|
Дискусія. Усне опитування
|
Україна в сучасному мистецькому світовому просторі
|
Підготовка схем, таблиць
|
Підготовка вечора “Я поважаю інші культури”
|
|||
8.
|
Узагальнення вивченого за 2-гий семестр
|
Письмова тестова робота
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
|||||
9.
|
Узагальнення вивченого за рік
|
Підсумковий урок. Підсумок н.р.
|
“Зарубіжна
художня культура” 11 клас ІІ Семестр
№
|
Дата
|
Прим.а
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Орієнтовне практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний
процес
|
Домашнє завдання
|
Тема 2. Візуальні мистецтва
17.
|
|
|
Європейська музична культура
|
Усне фронтальне опитування
|
Відень – центр європейської
музичної культури
(В.-А.Моцарт)
|
Слухання та аналіз музичних
творів Моцарта, перегляд ілюстрацій
|
Портрети європейських
композиторів, уривки творів Моцарта
|
Підготувати тези до теми, фонозапис
“Шедеври світової європейської культури”
|
18.
|
|
|
Європейська музична культура
|
Музична вікторина. Усне
опитування в парах
|
Великі композитори-романтики
(Ф.Шопен, Ф.Ліст). Французькі шансоньє
|
Створення проекту сценарію
“Віденський вальс”
|
Портрети композиторів та
виконавців
|
Підготовка вечора “Віденський
вальс”
|
19.
|
|
|
Музична культура Індії
|
Музична вікторина. Фронтальне
усне опитування
|
Індійський танець. Значення
поз, жестів, позицій рук (мудра), манера, спів. Музики і танець в індійському
кінематографі
|
Опанування основними позиціями
рук індійського танцю
|
Зображення музичних
інструментів: віна, сітар, сарні, табла, відео фрагментів індійських фільмів
|
Підготувати фрагменти танців (у
групах)
|
20.
|
|
|
Європейська музична культура
Далекого Сходу
|
Виконання фрагментів
індійського танцю (конкурс груп)
|
Пентатоніка. Китайська опера.
Традиційні музичні інструменти
|
Малювання ескізів музичних
інструментів, перегляд відео фрагментів
|
Янь Лимбень. Володарі різних
династій
|
Підготувати доповіді до теми
“Музика Америки”
|
21.
|
|
|
Музичні ритми Америки
|
|
Види і напрями сучасної
популярної музики: блюз, джаз, рок, поп-музика. Видатні музиканти і співаки
|
Спів під карооке. Вивчення
фігур латино-американських танців
|
Джазова музика, поп-музика
Америки (уривки)
|
Підготовка та проведення вечора
“Карнавал в Ріо” з фрагментами лаитино-американських танців
|
Тема 3. Театральне мистецтво
22.
|
|
|
Театральне мистецтво Японії. Японський театр
|
|
Театр НО: єдність драми, танцю та речитативу. Театр
Кабукі
|
Перегляд відео фрагментів опери. Театралізація
драматичних творів
|
Сцена театру НО. Маски театру НО: маска молодої жінки,
маска старого (дзе)
|
Підготувати доповіді “Італійська опера”
|
|
23.
|
|
|
Італія – батьківщина оперного мистецтва
|
Доповіді “Італійська опера”
|
Творці оперних шедеврів (Дж.Россіні, Д.Пуччині,
Д.Верді). Театр Ла-Скала
|
Перегляд відео фрагментів
|
Дж.Россіні, Дж.Верді. Уривки з опер “Севільський
цирульник”, “Отелло” та ін.
|
Підготовка альбомів “Російський балет”
|
|
24.
|
|
|
Російський балет
|
Перегляд альбомів. Дискусія “В чому краса рос. балету?”
|
Російський балет. Видатні композитори (П.Чайковський,
І.Стравінський)
|
Перегляд відео фрагментів. Створення проекту і
оформлення
|
В.Сєров .Афіша “Русские сезоны”. М.Плісецька. “Лебедине озеро”
|
Написання міні твору “Мої враження від російського
балету”
|
|
25.
|
|
|
Російський балет
|
Усне опитування в парах. Читання фрагментів міні-творів
|
Видатні виконавці російського балету (Г.Павлова,
В.Ніжинський, Г.Уланова, М.Плісецька)
|
Перегляд фотоматеріалів. Підготовка матеріалів до альбому
|
Портрети відомих балерин
|
Підготувати матеріали до альбомів
|
|
26.
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу
Тематичне оцінювання |
Письмове тестування
|
Повторення основних питань вивчених тем. Підсумки
|
|
|
Повторення матеріалу. Підготовка фотоальбомів
|
|
Тема 4. Кіномистецтво
27.
|
|
|
Європейський
кінематограф
|
Фронтальне опитування
|
Франція – Батьківщина кіно (видатні режисери, автори)
|
Кастинг на ролі в шкільному кіно
|
Фрагменти французьких кінофільмів
|
Підготовка ілюстрацій, фотоматеріалів
|
28.
|
|
|
|
Дискусія “Чи важко бути актором?”
|
Кіно Італії (режисери, актори)
|
Фото проби на виконання ролей, екранізації італійської
літератури
|
Фрагменти кінофільмів Італії, уривки сучасних
італійських фільмів
|
Написання сценарію фільму
|
29.
|
|
|
Кіно США
|
Конкурс на кращий сценарій
|
Основні жанри американського кіно
|
“Кіно проби” на виконання ролей. Відео зйомка
екранізації твору американської літератури
|
Уривки сучасних американських фільмів
|
Підготувати сценарій фільму
|
30.
|
|
|
Мультфільми У.Діснея
|
Виставка малюнків
|
Мультфільми У.Діснея (29 призів Оскар). Діснейленд
|
Підготовка проекту “Діснейленд в моєму місті” (робота в
групах)
|
Ілюстрації до мультфільмів
|
Малювання улюблених персонажів
|
31.
|
|
|
Урок-екскурсія
|
Оформлення виставки малюнків
|
Відвідування регіональних краєзнавчих та художніх
музеїв
|
|
|
Міні-твір “Мої враження від музеїв”
|
32.
|
|
|
Мистецтво – посередник між культурами
|
|
Смисл будь-якої культури – її “провідність” щодо інших
культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу
|
Міні-твір “Внесок українських митців в духовну світову
культуру”
|
|
Підготувати схеми, таблиці
|
33.
|
|
|
Мистецтво – посередник між культурами
|
Дискусія. Усне опитування
|
Україна в сучасному мистецькому світовому просторі
|
Підготовка схем, таблиць
|
|
Підготовка вечора “Я поважаю інші культури”
|
34.
|
|
|
Узагальнення вивченого за рік
Тематичне оцінювання |
Письмова тестова робота
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
|
|
|
35.
|
|
|
Підсумковий урок.
|
|
Підсумок н.р.
|
|
|
|
Комментарии
Отправить комментарий