Розробки уроків


Урок №1
Тема: Космічна подорож. Виконання космічних кораблів в графіці.
Мета: познайомити з технікою «графіка», з першим космонавтом світу Ю.Гагаріним; розвивати творчу фантазію учнів, навчити малювати ракету, зірки, комети, НЛО та інші об’єкти космосу.
Обладнання: книжки про космос; портрети Ю.Гагаріна, Корольова; малюнки учнів, ПК, мультимедійна презентація «Космос».
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
Повідомлення теми і завдань уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь
Повторення курсу «Малювання» в початковій школі
·        Згадайте, які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (живопис, графіка, скульптура)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми починаємо цікаву подорож просторами Всесвіту, яка триватиме цілий рік. За цей час ми з вами навчимося малювати і робити багато різних малюнків. Почнемо ми з вами з виконання космічних кораблів.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Живопис – це вид образотворчого мистецтва, що відображає предмети і явища реального світу за допомогою фарб (масляних, акварельних, гуашових та інших)
Твори цього виду мистецтва: картини, розписи, фрески
Сьогодні ми познайомимося з графікою – видом образотворчого мистецтва, в основі якого є  рисунок, а засобами виразності є точка, лінія, штрих,пляма.
За засобами виконання розрізняють графіку:
·        Оригінальну – малюнок, виконаний кольоровими олівцями, крейдою, пастеллю, тушшю і пером, гелієвою ручкою, маркером, фломастером.
·        Друковану – зображення, виготовлені друкарським способом (плакат, гравюра)
За призначенням графіка буває:
·        Станкова – самостійний твір, що має естетичне значення;
·        Книжкова – художнє оформлення книги: ілюстрація, обкладинка, буквиця;
·        Газетно-журнальна – карикатура, шарж, ілюстрація;
·        Промислова – етикетки, грошові знаки, листівки;
·        Плакат – рекламний, сатиричний, аплікаційний твір

Придумайте, ким би ви хотіли бути в космічній подорожі-експедиції. Головне – використовувати свої здібності й уміння для того, щоб прославити свою ракету і Батьківщину. Ось кожен з вас зараз спробує себе в ролі художника у фантастичній подорожі на Міжгалактичному мистецькому фестивалі.

Із чого розпочинається подорож?
1)    Зібрати учасників для подорожі і створити дружню команду
2)    Повідомити всіх, хто прийде вас проводжати, про час і місце відправлення зорельоту.
Допоможе нам плакат – особливий вид друкованої графіки
 Робота з підручником
Сторінка 11-12
Звичайно, твори графіки чорно-білі, тому у створенні виразного графічного зображення роль відіграють точка, пляма і лінія.
Мистецтво плакату – багатожанрове: він буває рекламний, театральний, цирковий тощо. Ось плакат про Ю.О.Гагаріна. Його зображення мало велике значення у світовій науці в засвоєнні космосу (стор.12-13). Запам’ятайте: необхідно, щоб у композиції плаката малюнок і шрифт були взаємопов’язані (обов’язково писати багато слів: ракета, зірки, комети, слово «рушаймо!» ).
 V. Практична робота.
Приклад намальован на дошці.
 Пояснення вчителя до виконання роботи
Малюнок виконується кольоровою крейдою, а там де повинен бути космос – заливаємо тушшю. На 15 сторінці нашого підручника – 3 ескізи до нашої теми.
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів.
-         В якому, зазвичай, кольоровому відтінку роблять твори графіки?
-         Що грає в творах графіки найважливішу роль для створення  виразного графічного зображення?
-         В чому полягає мистецтво плакату?
VIII. Рефлексія.
IХ. Підсумок  уроку.
Вернісаж з робіт учнів. Оцінювання робіт. Виставлення оцінок до журналу.
X. Домашне завдання.
Знайти за допомогою ресурсів інтернету – цікаві матеріали про Ю.О. Гагаріна.


Комментарии