Урок №1
Тема: Космічна подорож. Виконання космічних кораблів в графіці.
Мета: познайомити з технікою «графіка», з першим
космонавтом світу Ю.Гагаріним;
розвивати творчу фантазію учнів, навчити
малювати ракету, зірки, комети, НЛО та інші об’єкти космосу.
Обладнання: книжки про космос; портрети
Ю.Гагаріна, Корольова; малюнки учнів, ПК, мультимедійна презентація «Космос».
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І.
Організаційна частина.
Повідомлення
теми і завдань уроку
ІІ.
Актуалізація опорних знань і умінь
Повторення
курсу «Малювання» в початковій школі
·
Згадайте, які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (живопис, графіка,
скульптура)
ІІІ.
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні
ми починаємо цікаву подорож просторами Всесвіту, яка триватиме цілий рік. За
цей час ми з вами навчимося малювати і робити багато різних малюнків. Почнемо
ми з вами з виконання космічних кораблів.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Живопис
– це вид образотворчого мистецтва, що відображає предмети і явища реального
світу за допомогою фарб (масляних, акварельних, гуашових та інших)
Твори
цього виду мистецтва: картини, розписи, фрески
Сьогодні
ми познайомимося з графікою – видом образотворчого мистецтва, в основі якого
є рисунок, а засобами виразності є
точка, лінія, штрих,пляма.
За засобами виконання
розрізняють графіку:
·
Оригінальну – малюнок, виконаний кольоровими олівцями, крейдою, пастеллю,
тушшю і пером, гелієвою ручкою, маркером, фломастером.
·
Друковану – зображення, виготовлені друкарським способом (плакат, гравюра)
За
призначенням графіка буває:
·
Станкова – самостійний твір, що має естетичне значення;
·
Книжкова – художнє оформлення книги: ілюстрація, обкладинка, буквиця;
·
Газетно-журнальна – карикатура, шарж, ілюстрація;
·
Промислова – етикетки, грошові знаки, листівки;
·
Плакат – рекламний, сатиричний, аплікаційний твір
Придумайте, ким би ви хотіли
бути в космічній подорожі-експедиції. Головне – використовувати свої здібності
й уміння для того, щоб прославити свою ракету і Батьківщину. Ось кожен з вас зараз
спробує себе в ролі художника у фантастичній подорожі на Міжгалактичному
мистецькому фестивалі.
Із чого
розпочинається подорож?
1)
Зібрати учасників для подорожі і створити дружню команду
2)
Повідомити всіх, хто прийде вас проводжати, про час і місце відправлення
зорельоту.
Допоможе
нам плакат – особливий вид друкованої графіки
Робота з підручником
Сторінка
11-12
Звичайно,
твори графіки чорно-білі, тому у створенні виразного графічного зображення роль
відіграють точка, пляма і лінія.
Мистецтво
плакату – багатожанрове: він буває рекламний, театральний, цирковий тощо. Ось
плакат про Ю.О.Гагаріна. Його зображення мало велике значення у світовій науці
в засвоєнні космосу (стор.12-13). Запам’ятайте: необхідно, щоб у композиції
плаката малюнок і шрифт були взаємопов’язані (обов’язково писати багато слів:
ракета, зірки, комети, слово «рушаймо!» ).
V. Практична робота.
Приклад
намальован на дошці.
Пояснення вчителя до виконання роботи
Малюнок
виконується кольоровою крейдою, а там де повинен бути космос – заливаємо тушшю.
На 15 сторінці нашого підручника – 3 ескізи до нашої теми.
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів.
-
В якому, зазвичай,
кольоровому відтінку роблять твори графіки?
-
Що грає в творах
графіки найважливішу роль для створення
виразного графічного зображення?
-
В чому полягає
мистецтво плакату?
VIII. Рефлексія.
IХ.
Підсумок уроку.
Вернісаж
з робіт учнів. Оцінювання робіт. Виставлення оцінок до журналу.
X. Домашне
завдання.
Знайти
за допомогою ресурсів інтернету – цікаві матеріали про Ю.О. Гагаріна.
Комментарии
Отправить комментарий